3 saker du behöver veta om Googles romans med Twitter

  • Arash Gilan Skrivet av Arash Gilan
  • Google Sociala Medier

  1. Google ger upp kampen om sociala medier Sociala medier är ett stort område där Google har försökt men aldrig riktigt lyckats. Deras största satsning på arenan Google+ har de satsat enormt mycket på utan någon riktig framgång. Stående skämtet är ju att endast Googles anställda använder sig av tjänsten och kanske märks det nu när Google skickar signaler om att Google+ som just en social medietjänst kan läggas...

Läs mer

Kristian Luuk välkomnar till Mediedagen i Uppsala den 7 maj.

  • Skrivet av Daniel Severin
  • Content Viva Media

Klicka här för att höra Kristian Luuk berätta för dig vad du kommer att känna efter att ha hört honom tala på Mediedagen i Uppsala den 7 maj. Förra året samlade eventet över 300 deltagare. Nu är det dags igen. Vi välkomnar dig till Mediedagen Uppsala 2015 – en dag fylld av inspiration, inputs och råd för hur du som företagare kan utveckla din marknadsföring och bygga ett starkt varumärke. Årets talarlista är...

Läs mer

Mobilanpassade webbplatser – en rankingsfaktor

  • Skrivet av Joachim Almeke
  • Responsiv Design Sökmotoroptimering (SEO) Teknisk SEO

Relativt nyligen skrev jag en bloggpost om SEO trender för 2015. En av punkterna som behandlades var att Google kommer göra mobilanpassade webbplatser till en rankingsfaktor. Nu verkar det som detta kommer slå in. Google meddelande för en tid sedan på sin blogg, Google Webmaster Central Blog att de kommer att premiera mobilvänliga webbplatser vid sökningar i mobilen. Detta innebär i praktiken att hemsidor som inte är mobilanpassade kommer att...

Läs mer

Team LNU antar Google Online Marketing Challenge

  • Viva Media Skrivet av Viva Media

I denna bloggserie får vi följa en grupp ekonomistudenter från Linnéuniversitet, team LNU, när de berättar om sin resa mot San Francisco och tävlingen Google Online Marketing Challenge. Detta är deras första blogginlägg av tre. CTR och PPC var för några månader sedan okända begrepp för många av oss, men under en kurs i e-marketing gavs möjligheten att få läsa en fördjupningskurs i digital marknadsföring, som vi blev utvalda till....

Läs mer

Viva on the road

  • Viva Media Skrivet av Viva Media
  • Google AdWords Google Analytics Internetmarknadsföring

Din väg till fler affärer - Digital närvaro som imponerar Viva Media bjuder in till kostnadsfritt frukostmöte kring ett utav de mest centrala teman inom marknadsföring – att konvertera medieinvesteringen till affärer. Mellan den 17-20 mars kommer frukostmöten hållas i Malmö, Göteborg, Uppsala och Stockholm: MALMÖ Börshuset: 17 mars, kl 07:30-09:00 GÖTEBORG Elite Park Avenue Hotel: 18 mars, kl 07:30-09:00 UPPSALA Clarion Hotel Gillet: 19 mars, kl 07:30-09:00 STOCKHOLM Bryggarsalen: 20 mars, kl...

Läs mer

Viva Media uppmärksammas för socialt engagemang

  • Magnus Hasselteg Skrivet av Magnus Hasselteg
  • CSR Viva Media

Igår uppmärksammades vi för vårt engagemang mot barnsexhandel i Nepal. Varje år utser Rotary International i Uppsala tre företag som uppmärksammas för sina "goda gärningar" och i år var vi ett av dessa företag. Vi har under flera års tid engagerat oss i ett arbete som heter Love Nepal, som fokuserar på en folkgrupp i västra Nepal där över 90 procent av kvinnorna utnyttjas som sexslavar, både i hemmen och...

Läs mer

Fem trender inom CRO 2015

  • Björn Höglind Skrivet av Björn Höglind
  • Konverteringsstrategier Produkt - Konvertering

Unikt innehåll, enhetlighet i alla kanaler och mer fokus på kunden än någonsin tidigare. Vi ger dig årets trender inom konverterings-optimering.   1. Innehåll i fokus Bra innehåll på webbplatser har alltid varit viktigt. Ändringar hos Google på senaste tiden har ytterligare förstärkt detta. Fokus på innehållet är nödvändigt för bättre organisk synlighet, mer trafik och högre intäkter. Ett innehåll som ska vara unikt, relevant och värdefullt (för besökaren). Att...

Läs mer

Digitala trender 2015

  • Christine Samuelson Skrivet av Christine Samuelson
  • Internetmarknadsföring Viva Media

Då har vi kastat oss in i det nya året. Vad passar då bättre än att sätta sig ned och fundera på vad året kommer att innebära? De flesta gör det på något sätt och vi på Viva Media är inte sämre. Därför vill jag berätta om de digitala trender som spås slå in 2015. I dag sker det hela tiden förändringar på marknaden som påverkar hur marknadsföring ska tillämpas....

Läs mer

Fem trender inom SEO 2015

  • Skrivet av Joachim Almeke
  • Internetmarknadsföring Sökmotoroptimering (SEO)

Jag försökte mig på konststycket att förutspå SEO trender 2014 (ni hittar bloggposten här) och även om jag inte är någon Nostrodamus så var jag inte helt ute och cyklade. De ämnena som jag tog upp då var 1. Mobilanpassad hemsida, 2. Lokalt sök, 3. Google Authorship, 4. Naturliga sökfrågor och 5. Content Marketing. Av ovan nämnda ämnen var jag på spåren med fyra av fem. Det enda som verkligen...

Läs mer

Fem trender inom PPC 2015

  • Stefan Bernhardsson Skrivet av Stefan Bernhardsson
  • PPC (Pay Per Click)

Det är ett nytt år och vi kämpar för fullt med att lära oss skriva 2015 istället för 2014 på tangentbordet. Med ett nytt år kommer även nya möjligheter och nya trender och vi tänkte blicka framåt och försöka förutse några av de trender som vi tror vi kommer se inom PPC under 2015.   1. Mobil trafik Detta är kanske inte något nytt egentligen då vi såg en kraftig...

Läs mer