Hur kan du få fler affärer?

  • Viva Media Skrivet av Viva Media
  • Google AdWords Google Analytics Internetmarknadsföring

Viva Media bjuder in till kostnadsfritt frukostmöte kring ett utav de mest centrala teman inom marknadsföring – att omvandla medieinvesteringen till affärer. Mellan den 17-20 mars kommer frukostmöten hållas i Malmö, Göteborg, Uppsala och Stockholm: MALMÖ Börshuset: 17 mars, kl 07:30-10:00 GÖTEBORG Elite Park Avenue Hotel: 18 mars, kl 07:30-10:00 UPPSALA Clarion Hotel Gillet: 19 mars, kl 07:30-10:00 STOCKHOLM Bryggarsalen: 20 mars, kl 07:30-10:00   KLICKA HÄR FÖR ATT ANMÄLA DIG TILL FRUKOSTMÖTET.  ...

Läs mer

Viva Media uppmärksammas för socialt engagemang

  • Magnus Hasselteg Skrivet av Magnus Hasselteg
  • CSR Viva Media

Igår uppmärksammades vi för vårt engagemang mot barnsexhandel i Nepal. Varje år utser Rotary International i Uppsala tre företag som uppmärksammas för sina "goda gärningar" och i år var vi ett av dessa företag. Vi har under flera års tid engagerat oss i ett arbete som heter Love Nepal, som fokuserar på en folkgrupp i västra Nepal där över 90 procent av kvinnorna utnyttjas som sexslavar, både i hemmen och...

Läs mer

Fem trender inom CRO 2015

  • Björn Höglind Skrivet av Björn Höglind
  • Konverteringsstrategier Produkt - Konvertering

Unikt innehåll, enhetlighet i alla kanaler och mer fokus på kunden än någonsin tidigare. Vi ger dig årets trender inom konverterings-optimering.   1. Innehåll i fokus Bra innehåll på webbplatser har alltid varit viktigt. Ändringar hos Google på senaste tiden har ytterligare förstärkt detta. Fokus på innehållet är nödvändigt för bättre organisk synlighet, mer trafik och högre intäkter. Ett innehåll som ska vara unikt, relevant och värdefullt (för besökaren). Att...

Läs mer

Digitala trender 2015

  • Christine Samuelson Skrivet av Christine Samuelson
  • Internetmarknadsföring Viva Media

Då har vi kastat oss in i det nya året. Vad passar då bättre än att sätta sig ned och fundera på vad året kommer att innebära? De flesta gör det på något sätt och vi på Viva Media är inte sämre. Därför vill jag berätta om de digitala trender som spås slå in 2015. I dag sker det hela tiden förändringar på marknaden som påverkar hur marknadsföring ska tillämpas....

Läs mer

Fem trender inom SEO 2015

  • Skrivet av Joachim Almeke
  • Internetmarknadsföring Sökmotoroptimering (SEO)

Jag försökte mig på konststycket att förutspå SEO trender 2014 (ni hittar bloggposten här) och även om jag inte är någon Nostrodamus så var jag inte helt ute och cyklade. De ämnena som jag tog upp då var 1. Mobilanpassad hemsida, 2. Lokalt sök, 3. Google Authorship, 4. Naturliga sökfrågor och 5. Content Marketing. Av ovan nämnda ämnen var jag på spåren med fyra av fem. Det enda som verkligen...

Läs mer

Fem trender inom PPC 2015

  • Stefan Bernhardsson Skrivet av Stefan Bernhardsson
  • PPC (Pay Per Click)

Det är ett nytt år och vi kämpar för fullt med att lära oss skriva 2015 istället för 2014 på tangentbordet. Med ett nytt år kommer även nya möjligheter och nya trender och vi tänkte blicka framåt och försöka förutse några av de trender som vi tror vi kommer se inom PPC under 2015.   1. Mobil trafik Detta är kanske inte något nytt egentligen då vi såg en kraftig...

Läs mer

Frukostmöte om lönsam e-handel

  • Viva Media Skrivet av Viva Media

  Vill du veta mer om e-handel? Tillsammans med Google och Klarna bjuder vi in till ett kostnadsfritt frukostmöte under temat lönsam e-handel.  Du får höra mer om möjligheterna med e-handel och hur du kan använda Google AdWords för att nå potentiella kunder som söker efter dina produkter. Vi delar också med oss av värdefulla tips för hur du driver en framgångsrik e-handel. Frukostmötena kommer att hållas i landets tre största...

Läs mer

Välkommen till vår nya hemsida!

  • Viva Media Skrivet av Viva Media

Du besöker just nu vår helt nya hemsida. Vårt mål har varit att skapa en enkel och professionell webbplats som ligger i linje med våra tre ledord – förnya, förenkla och förbättra. Arbetet med webbplatsen har pågått under hela hösten. Men processen slutar inte i och med lanseringen, hemsidan kommer att fortsätta utvecklas och uppdateras löpnade. Saknar du något på webbplatsen eller har tankar kring förbättringar? Tveka i så fall...

Läs mer

Därför startades Viva Media

  • Viva Media Skrivet av Viva Media
  • Viva Media

Det kändes väldigt spännande att gå in i hösten i en helt ny företagskonstellation, Viva Media Group. Vi har sedan länge insett att om man ska kunna vara konkurrenskraftig inom den digitala arenan, som växer så det knakar, och samtidigt kunna leverera de bästa resultaten krävs en tydlig spetskompetens inom de tjänster som dominerar marknaden. Om nu någon missat det så är Viva Media Group en sammanslagning av Mediaview, Kenzaku...

Läs mer

En julgåva som förändrar

  • Viva Media Skrivet av Viva Media
  • Viva Media

Som julgåva till dig som kund har vi i år valt att skicka en stor gåva till Love Nepal. Det är ett projekt i Katmandu, Nepal, som hjälper flickor som flytt, räddats eller köpts från ett liv som sexslavar på bordeller eller i sina egna hem. Flickorna kommer från en folkgrupp i västra Nepal som kallas Badi-folket. Dessa flickor har ingen möjlighet till en ”normal” försörjning och tvingas därför sälja sig själva. Ibland är de...

Läs mer