Viva

Joakim Pops blir en del av Viva Medias styrelse

Publicerad , senaste uppdatering

Joakim Pops går in i styrelsen för Viva Media Group AB. Han är både grundare och tidigare VD för Webtraffic och har även varit VD för söktjänsten Hitta.se.

Joakim Pops berättar att han ser fram emot att få bidra till Viva Medias fortsatta utveckling och växt.

– Jag har träffat ägarna och delar av personalen vid flera tillfällen och imponeras av glöden och engagemanget de har för sin egen och sina kunders utveckling, säger han.

Under det gångna året har Joakim Pops arbetat i Sao Paulo och Stockholm via investmentbolaget Webrock Ventures som han startat och driver tillsammans med entreprenörerna Per Bystedt och Patrik Axelsson.

Viva Media välkomnar det nya tillskottet:

– Joakims profil är perfekt för oss. Vi ser stort värde i hans gedigna erfarenhet från branschen som VD för Schibstedägda Webtraffic och Hitta.se och hans kunskap om digitala strategier och företagsbyggande blir viktiga för oss. Framöver räknar vi med att kunna hitta många givande samarbeten både i Sverige och i Sydamerika, säger bolagets VD Magnus Hasselteg.