Ställ din fråga direkt till oss! 😀

Sluta leta nålar i en höstack.

Folk letar efter ditt företag och du letar efter dem – vi för er samman genom kvalitativ sökordsannonsering.

Sluta leta nålar i en höstack.

Folk letar efter ditt företag och du letar efter dem – vi för er samman genom kvalitativ sökordsannonsering.

SEM med Google Adwords & Bing Ads

Genom Search Engine Marketing (SEM) maximerar vi dina investeringar genom att rikta ditt budskap till människor som aktivt letar efter det du erbjuder. När vi skapar din annons i t.ex. AdWords ser vi till att den får relevanta klick till lägst möjliga kostnad. Vi analyserar sökord, skriver attraktiva annonstexter, hanterar budgivning på sökord och styrning av annonser, samt optimerar löpande din annonsering.

Vi skapar effektiva annonser på Google och Bing

SEM handlar enkelt förklarat om att skaffa trafik till din hemsida genom att köpa annonser i sökmotorer, där du betalar för varje klick din annons får. Sannolikheten för att ett klick ska leda till en konvertering (t.ex. till ett köp) behöver vara så stor som möjligt – vilket innebär att trafiken ska vara så relevant som möjligt. Vi jobbar med sökmotorerna Google och Bing och deras olika annonseringsnätverk AdWords, Bing ads, Google shopping m.m.

 

Relevans är viktigast

Det är mycket att tänka på när en framgångsrik SEM-kampanj i AdWords ska sättas upp. Annonsen behöver vara relevant för sökordet, annonstexterna relevanta för erbjudandet och landningssidan relevant för besökaren. Är alla dessa uppfyllda resulterar det i att ni får rätt besökare och ger dem en bra användarupplevelse. För att sedan få relevanta klick till lägsta möjliga kostnad är det nödvändigt med ett kontinuerligt arbete genom hela processen:

 

  • Analysera sökord
  • Skriva attraktiva annonstexter
  • Hantera budgivning på sökord
  • Styrning av annonser
  • Löpande optimera och utveckla annonseringen

 

För oss är SEM (Search Engine Marketing) en vetenskap. Vi minimerar risken för irrelevant trafik och dyra klick genom att kombinera våra konsulters erfarenhet med avancerade matematiska modeller och analysverktyg.
Det är så vi lyckas skapa annonseringskampanjer som resulterar i ökade kundflöden som i sin tur resulterar i ökade kundflöden och högre avkastning för er som kund.

 

Personlig kampanjansvarig

Hos oss har ni en personlig kontakt i form av en kampanjansvarig som ansvarar för hela SEM-arbetet och ser till att er investering går till relevanta klick till lägsta möjliga kostnad. Utifrån er målsättning med annonseringen sätter vi tillsammans upp nyckeltal och målspårning som gör att vi hela tiden mäter och kan följa resultaten av annonseringen. Ni har möjlighet att få precis så mycket insyn ni vill i SEM-arbetet genom dialog med er kampanjansvarige och genom regelbunden och utförlig resultatrapportering.

I vår SEM-tjänst ingår:

• Framtagning av sökordsportfölj och annonstexter

• Publicering av kampanjer på utvalda sökmotorer, t.ex. Google och Bing

• Uppsättning av spårningssystem och mätning

• Löpande positionsbevakning och budgivning

• Kampanjanalys och rapportering

Hur fungerar Google AdWords?

Googles annonsverktyg Google AdWords gör det möjligt att annonsera i Googles nätverk. Med sökordsannonsering syns er annons ovan eller bredvid sökresultatet på Google när användare söker på era ord eller fraser. Som annonsör betalar ni bara när någon klickar på din annonslänk (PPC).

AdWords fungerar som en auktion där annonsörer budar på klick, men det bud som är högst vinner inte alltid. Google kombinerar budet med en kvalitetsfaktor för att skapa en så bra användarupplevelse som möjligt. Kvalitetsresultaten ser i sin tur till klickfrekvensen, hur stor sannolikheten är att någon klickar på er annons, annonsens relevans och landningssidan som den länkar till. För att lyckas med din AdWords-annonsering är det därför viktigt att arbeta med kvalitet och relevans genom hela processen. Det är vad vi på Viva triggas av.

På vår blogg kan du läsa mer om AdWords och få värdefulla Adwords-tips.
Kontakta oss om ni vill veta mer om hur ni kan utveckla er sökordsannonsering.

 

Remarketing

Att bli påprackad någonting är det ingen som vill, men att bli erbjuden något som passar dig perfekt är mer intressant. Det är precis vad smart remarketing gör. Allt fler företag upptäcker kraften i remarketing, en marknadsföringsteknik där du kan visa annonser för människor som varit inne på din hemsida eller använt din mobilapp. Remarketing ökar varumärkeskännedomen, genererar konverteringar och är en kostnadseffektiv marknadsföring mot de som redan vet att ni finns och har visat ett intresse. Inte helt dumt va? Vi hjälper dig att skapa schyssta remarketingkampanjer som varken är tjatiga eller påträngande och är relevanta för målgruppen.

Läs mer om remarketing.

Google Shopping

En plats att synas på som ofta leder till konverteringar är Google Shopping, Googles egna prisjämförelsetjänst. Det är en marknadsföringskanal som fortsätter att växa. Shopping-annonserna visar både bild och pris redan innan någon har klickat på annonsen, vilket är som upplagt för att fler ska klicka på produktannonserna. Inom AdWords har Google Shopping blivit ett allt mer självklart val för annonsörer och ett guldläge även för dig.
Läs mer om Google Shopping.

 

Bing Ads

Bing Ads är sökmotorn Bings egen annonstjänst. En av skillnaderna mellan Google AdWords och Bing Ads är att klickkostnaden är lägre med Bing Ads, samt att konkurrensen inte är lika stark. Bings Ads är på frammarsch och med deras enkla importfunktioner rekommenderar vi de allra flesta kunder att exportera och importera sitt Adwordskonto till Bing. Med oss är det enkelt att komma igång med din annonsering. Vi skapar, sköter din kontostruktur och optimerar löpande dina annonser. Kontakta oss om ni vill veta mer om hur ni kan utveckla er sökordsannonsering.

Vill du veta hur vi kan hjälpa dig med SEM?