Analys

 

Vi arbetar efter principen – bygg – mät – lär, vilket betyder att vi kan hjälpa dig att snabbt ge ett förbättrat resultat. För att förstå dina besökare behöver du samla in data kring vilka de är, vad de gör och hur de agerar. Genom att noggrant analysera trafiken på en hemsida är det möjligt att förstå hur webbplatsen används och därmed hur den skulle kunna bli bättre.

 

Mät

Mätplanen är en förutsättning för att få ut all data på bästa sätt från Google Analytics. Vi mäter allt som är relevant på din hemsida och relaterar det till dina och besökarna övergripande mål. Det är även ett mått på lönsamma dina investeringar i media är – från display och PPC, till förtjänt media.

Med en mätplan har du underlaget för att för att ta datadrivna beslut, så du kan effektivisera kommunikationen med dina besökare och förbättra din affär.

 

Lär – Konverteringsanalys

Det spelar ingen roll hur många besökare ni har på webbsidan om ingen konverterar. Med en konverteringsanalys identifierar vi era prioriterade mål, målgrupper och besökarnas behov.

Genom att analysera era mål i relation till hur besökarna agerar identifierar vi problem och presenterar förbättringsåtgärder. Omfattningen på analysen anpassas efter dina behov.

 

Analys utifrån era behov

Vi kan skräddarsy analyser utifrån era behov t ex. med målgruppsanalys, mediabevakning, effektkartläggning, analys av er displayaffär, kampanjer eller hur väl era kanaler samverkar för att nå era övergripande affärsmål.

 

Bygg – A/B-test

Med UX-design skapar vi ett A/B-test och identifierar vilken sida vi tror kan göra störst skillnad. Vi tar sedan fram ett nytt förslag som vi tror kommer att ge en högre konverteringsgrad och testar sedan vilken version som gav flest konverteringar.

Själva testet kan genomföras oberoende av er webbleverantör då det inte implementeras på själva webbsidan utan i en tredjepartsprodukt.