Viva

3 sätt att effektivt motarbeta dåligt innehåll

Content
Publicerad , senaste uppdatering

En webbplats kan vara fantastisk, fångande och ge upphov till nya upplevelser. Men innehåll kan även vara egocentriskt, nedvärderande och långdraget. Du bryr dig troligtvis bara om en av dessa webbplatser, du kan ju själv gissa vilken.

För att lyckas med ditt innehåll måste du stiga över alla andra. Din webbplats måste kunna erbjuda något unikt eller väldigt bra för att höjas i hierarkin av alla alternativ på nätet. För att lyckas måste du fokusera på den du vill nå och tänka som en journalist.  För verksamheter och personer som verkligen lägger stort fokus på att skapa bra och ändamålsenligt innehåll för sina kunder bygger tillit. En tillit som talar om hur väl du tar hand om din verksamhet och dina produkter. Förr eller senare byggs en större lojalitet.

Här kommer tre tips för hur du kan använda en journalistisk approach för att skapa lojalitet i din publik, lycka till:

1. Hänge dig själv till ett uppdrag

Med en klar riktning att gå med ditt innehåll ger du dig själv något att uppnå. Med en klar bild av vad du vill kommunicera får du dessutom ett klart mål att sträva mot.

Vad kan du erbjuda? Vad är du bra på? Man behöver inte leta länge för att hitta inspiration. Text blir bäst om man skriver om något man är bra på och tycker är kul.

 

2. Se alltid till att skapa kontinuerligt kvalitativt innehåll

Gör det till en sport att alltid hålla din sida uppdaterat med det senaste inom er bransch. Genom att kontinuerligt skapa ett kvalitativt och intressant innehåll så får man besökarna att återvända och sökmotorerna att verkligen se att din sida erbjuder ett uppdaterat innehåll.

Håll koll på branschforum eller liknande för att se om det finns något nytt att rapportera.

 

3. Ta inte i allt för mycket

Det kanske låter lite konstigt, men det betyder absolut inte att du låta bli att satsa.

Försök att inte ta i ända från tårna och glöm inte er kärna. För det kan vara lätt att glömma bort vart man kommer ifrån om man är inne i en hård satsning. Alla kärnvärden kan glömmas bort och fokus kan istället hamna på någonting helt annat.

Gör kunderna medvetna om att du får in nya produkter. Men tänk efter innan så att du inte tar i allt för mycket.