#58: Liv Sandberg – om TikToks frammarsch

2

Publicerad 14 oktober 2021, 08:10 av Josefine Bergman

Liv Sandberg leder sedan 2020 TikToks etablering på den Nordiska marknaden. En omdebatterad app som underhåller allt fler allt oftare i hela världen, över hela 1 miljard aktiva användare. Liv har också andra engagemang i olika bolag bla branschorganisation för digital annonsering IAB där hon sitter med i styrelsen sen 2019. Innan TikTok har hon varit vd på mediebyrån Starcom och här senast som Head of Agency på Facebook.

 

Nyligen, nu här i början av oktober 2021 uppnådde TikTok 1 miljard aktiva användare i månaden. Det gör att plattformen ligger i linje med det globala användandet av Instagram. Liv Sandberg gästar VD-podden och pratar med Arash om TikToks Nordensatsning som hon leder. De etablerade sig i december 2020 med huvudkontor i Stockholm, där verksamheten snabbt skalats upp från 0-40 anställda.

I podden samtalar dem om fördomarna som finns mot TikTok och hur den AI-baserade plattformen faktiskt fungerar. Perfekt för dig som vil veta mer om TikToks historia, bakgrund och syfte som underhållningsplattform snarare än en social plattform. Är Kinastämpeln verkligen så allvarlig i jämförelse med USA-jätten Facebook, intränger inte båda egentligen på människors integritet?

Liv berättar också om sin långa bakrund i mediebranschen och de erfarenheter som hon fått erfara på den resan. Dem diskuterar även vikten av att skapa sig en hållbar balans i livet där alla delar av livet behöver fungera ihop för att man ska hålla ihop som ledare. En insikt som inte alltid är så lätt att leva efter i början av en yrkeskarriär.

 

 

Lyssna på Arash och Liv här:
Spotify
Podcaster
Acast

 

Anmäl dig till Arash nyhetsbrev och få koll på det senaste inom ledarskap, tech och marknadsföring.

Gilla
Gilla Älska Haha! Wow! Sad Angry

Mer Viva i din inkorg!

Vivas integritetspolicy