6 smarta sätt att optimera din företagssida på Linkedin

Med sociala medier för företag och professionella som nisch är Linkedin ett effektivt verktyg för att attrahera kvalificerade arbetssökande eller potentiella kunder till ditt företag. Men för att dra full nytta av Linkedins fördelar behöver du se till att ditt företag kan hittas och säkerställa att ni framstår på rätt sätt. I det här inlägget […]

Publicerat
Inlägg Sociala Medier

Med sociala medier för företag och professionella som nisch är Linkedin ett effektivt verktyg för att attrahera kvalificerade arbetssökande eller potentiella kunder till ditt företag. Men för att dra full nytta av Linkedins fördelar behöver du se till att ditt företag kan hittas och säkerställa att ni framstår på rätt sätt. I det här inlägget tittar vi på hur du kan optimera din företagssida på Linkedin.

 

1. Optimera översikten

I likhet med vikten av att använda sökord på din personliga Linkedinsida, kan du göra det lättare för rätt personer att hitta ditt företag genom att lägga till SEO-anpassat innehåll och nyckelord i beskrivningen och under “Specialties”. Beskrivningen i detta avsnitt liknar den sammanfattande delen i din personliga profil. Avsnittet “Specialities” är en bra möjlighet att med korta termer visa vad som utmärker ditt företag.

 

2. Dynamisk design

Det finns inte mycket flexibilitet när det gäller layout på en Linkedinsida med mallen som de tillhandahåller. Däremot kan du hålla sidan fräsch och unik med en dynamisk logotyp och omslagsbild som inte bara återspeglar företagets personlighet, utan även prestationer. Till exempel, om du är på väg mot produktrelease kan du införliva dessa detaljer i omslagsbannern.

 

3. Showcasesidor

Om ditt företag har flera skilda målgrupper eller gör många olika saker kan du visa och skilja företagets olika erbjudanden med särskilda “Accounts Pages”. Där har du möjlighet att visa upp var och en av verksamheterna med egna unika meddelanden till sina olika målgrupper. Du hittar funktionen under “Edit och Create a Showcase Page.

 

4. Företagsuppdateringar

Här lägger du upp relevant innehåll som inte bara kommer att förbättra ditt thought leadership, utan också fungerar som konverteringsmöjligheter och leads till din webbplats. Gilla, kommentera och dela företagets uppdateringar så ökar du den totala räckvidden och uppmuntrar dina följare till handling.

 

5. Analytics

Använd den inbyggda analysfunktionen för att se vad som fungerar och vad som inte fungerar. Testa frekvens, format och ämnen. Här kan du lära dig vad din publik uppskattar, på vilka tidpunkter och vilka inlägg de interagerar på.

 

6. Stärk närvaron ytterligare

För att stärka företagets närvaro och bygga ännu mer expertanseende bör du se till att alla anställda på företaget kan hittas på företagssidan. För att kunna göra det behöver alla ha en personlig Linkedinsida som är kopplad till företagssidan.