Agera i sociala medier idag!
Funderar du som företagare på om sociala medier är något för dig eller inte? Min rekommendation är: tänk inte mer! Agera! Som jag nämnde i mitt tidigare inlägg stärker ditt företags närvaro i sociala medier ditt företags varumärke, det skapar relationer med företagets kunder samt att det ökar företagets synlighet och närvaro på webben. Företag […]
Funderar du som företagare på om sociala medier är något för dig eller inte?
Min rekommendation är: tänk inte mer! Agera!
Som jag nämnde i mitt tidigare inlägg stärker ditt företags närvaro i sociala medier ditt företags varumärke, det skapar relationer med företagets kunder samt att det ökar företagets synlighet och närvaro på webben.
Företag i framkant
Varför vill jag då rekommendera er att agera idag? Det är nämligen så att den ‘hype’ som finns idag kring de sociala medierna kommer att dämpas. Idag ligger det ett mervärde i att agera i de sociala medierna som inte kommer att finnas om ett par år. Det kommer inte en bättre tid för att agera i de sociala medierna än nu helt enkelt. Det är bara att slänga ett öga mot Twitter. Plötsligt finns ohejdad lust att kommunicera och alla från Mona Sahlin till Ashton Kutcher twittrar och det nämns även i övriga medier.
Det finns alltså ett enormt stort PR värde idag i att agera i de sociala medierna. Men värdet ligger i att göra det idag och inte imorgon. Att ligga i framkant! Många företag har redan börjat blogga och vittnar om att det är bland de bästa det gjort med främsta vinsten att de får en snabb och ärlig respons från kunderna. Så hoppa ur startgroparna och riv loss, se över hur ni i ert företag kan utnyttja fördelarna med de sociala medierna redan idag.
Har ni några funderingar eller tankar om hur ert företag kan utnyttja de sociala medierna? Vill ni ha hjälp med att fundera lite över det hela? Kontakta mig gärna eller lämna en kommentar här!