Bing på väg in i Google Analytics
Microsoft har nyligen lanserat sin nya sökmotor, Bing. Detta innebär att Bing kan börja driva trafik in till din sida och därmed också registrera trafik i Google Analytics. Övriga, tidigare kända, sökmotorer har redovisats i Google Analytics som just ’Sökmotorer’ under ’Trafikkällor’. Bing har ännu inte införlivats i detta utan registreras än så länge som […]
Microsoft har nyligen lanserat sin nya sökmotor, Bing. Detta innebär att Bing kan börja driva trafik in till din sida och därmed också registrera trafik i Google Analytics.
Övriga, tidigare kända, sökmotorer har redovisats i Google Analytics som just ’Sökmotorer’ under ’Trafikkällor’. Bing har ännu inte införlivats i detta utan registreras än så länge som ’Hänvisningswebbplatser’. Enligt Sebastian Tonkin på Google Analytics Team arbetar de för fullt med att lösa detta.
För dem som absolut inte kan vänta på denna uppdatering finns det en kodsträng att lägga till sin Google Analytics tracking kod men detta är något som Google själva bara rekommenderar sina mer avancerade användare. Inom kort kommer detta att vara löst och trafik från Bing kommer att sorteras under ’Sökmotorer’.