Blogga från provrummet

Varuhuset KFEM i Vällingby utanför Stockholm har utrustat sina provrum med webkamera och internetuppkoppling, eller så kallade bloggomater, med förhoppningen att tjejer och killar ska ta med sig plagg in, kombinera dem och blogga om sina fynd. Elin Klings efterträdare? Jättekul tanke! Absolut. Fantastiskt bra gratis reklam för alla klädkedjor och butiker också. Men tyvärr är […]

Publicerat
Inlägg Sociala Medier

Varuhuset KFEM i Vällingby utanför Stockholm har utrustat sina provrum med webkamera och internetuppkoppling, eller så kallade bloggomater, med förhoppningen att tjejer och killar ska ta med sig plagg in, kombinera dem och blogga om sina fynd.

Elin Klings efterträdare?

Jättekul tanke! Absolut. Fantastiskt bra gratis reklam för alla klädkedjor och butiker också. Men tyvärr är det min åsikt att denna blogg troligen inte fått resultatet man hoppats på än så länge. Fast vad vet jag? Dock är det ju så att ni kommer bli besvikna om ni besöker denna blogg med förhoppningen att finna Elin Klings efterträdare. Självklart finns en och annan seriös bild. Men det är överhängande små tjejer på…12(?) som mestadels tycker hela grejen med en webkamera i en provhytt är fantastiskt lattjolajbans! Speciellt många spännande kombinationer och nyskapande outfits bjuds det inte på. Hela intrycket just nu är ganska…oseriöst.

Nya ungdomsgården

Den goda tanken, som kunde behålla seriositeten i denna idé, ligger i att bloggens besökare skall rösta på sitt favoritinlägg och att det vinnande inlägget publiceras i olika tidningar och banners på modesajter. Eller som de själva beskriver det: De populäraste bloggposterna blir Kfems ansikte utåt och syns varje vecka i DN, Metro och i banners på modesajter. Besökarna kan även länka till sin egen blogg eller koppla det vidare till flertalet sociala nätverk. Men att ha förhoppningen att varuhuset just nu ska kunna hämta nya trender och kunna använda bloggen för vidare information om hur de bör sköta marknadsföring i varuhuset känns just nu som det är väldigt långt bort. Något som kanske sågs som himlen för modebloggaren, blev istället den ’nya ungdomsgården’. Möjligt är ju dock att detta inte är så långt från det ursprungliga målet heller. Den ’nya ungdomsgården’ kanske är 100% planerad och till för att skapa lojala unga tjejer och killar som återkommer till varuhuset och som ökar butikernas försäljning genom att de åtminstone köper med sig något hem.