Bra respons på Viva Medias medverkan på Googlekonferens

2

Publicerad 07 april 2015, 13:04 av Magnus Hasselteg

Då var vi hemma igen från Bukarest, Rumänien, där jag och vår COO Arash Gilan var inbjudna att tala på Googles internationella event för byråer.

Se fler bilder från eventet på vår Viva Medias facebooksida

Den här gången var jag ombedd att som huvudtalare öppna konferensen efter Googles presentation. Inriktningen på min föreläsning var att tala med fokus på de ”mjuka värdena”, det vill säga inställning, bygga företagskultur, rätt mindset, fokus på rätt saker och så vidare. Efter mig talade Arash fantastiskt bra med fokus på de ”hårda värdena”, vilket bland annat innefattade arbetsstrukturer, operativa processer, kundflöden, organisation och försäljning.      

Intrycken från detta land är minst sagt blandade. Å ena sidan är det Europas fattigaste land och å andra sidan är det ett land fullt av möjligheter där företagandet bubblar överallt, om än i mindre skala. Den digitala utvecklingen går väldigt fort över hela världen just nu och detta gäller i synnerhet sökmarknaden.  

Det kändes väldigt motiverande och roligt att komma till Bukarest. Vi fick ett mycket bra mottagande av och fantastisk respons på båda föreläsningarna. Jag talade i höstas på motsvarande event som då hölls i Warszawa, Polen, och det känns väldigt meningsfullt att hjälpa och motivera andra byråer att lyckas inom digital marknadsföring. 

 Viva Media Group är idag Googles största kund i Norden mätt i antal kunder och vi har givetvis mycket samarbete med allt ifrån frukostmöten, gemensamma kampanjer, utbildning av varandras personal och så vidare. Vi är naturligtvis väldigt glada och hedrade att Google vänder sig till oss med förfrågningar om att hjälpa till att lyfta byråer när de anordnar större konferenser runt om i Europa.

Vi är gärna med och hjälper till och berättar hur vi jobbar om det kan hjälpa andra att lyckas, samtidigt som vi alltid är nyfikna på att lära oss nya saker från andra som kan hjälpa våra kunder.

Det också kul att fortsätta etablera Viva på den digitala kartan, både i internationella sammanhang och lokalt. Stort tack till UNT som fångade upp det i en bra artikel och till Google för inbjudan!   

 

Gilla
Gilla Älska Haha! Wow! Sad Angry

Mer Viva i din inkorg!

Vivas integritetspolicy