Få dina besökare att komma tillbaka för mer!

Människan fullkomligt älskar bra historier. Vi lever för att underhållas, förfasas eller falla in i ett potpurri av hopplös romantik. De drömmar och förhoppningar som kulturen skapar är verkligen värda att leva för. Har du någon gång fastnat för en bok eller film så att du bara sitter stilla, fullkomligt försjunken i dess innehåll? Först […]

Publicerat
Inlägg Sociala Medier

Människan fullkomligt älskar bra historier. Vi lever för att underhållas, förfasas eller falla in i ett potpurri av hopplös romantik. De drömmar och förhoppningar som kulturen skapar är verkligen värda att leva för.

Har du någon gång fastnat för en bok eller film så att du bara sitter stilla, fullkomligt försjunken i dess innehåll? Först efter en lång stund upptäcker du att du inte har rört dig på en halvtimme. Då vet man att något verkligen är bra. Man vill bara ha mer!

Det absolut bästa sättet att få din publik att återvända är att ge dem en hint om att det kommer mer av det goda. Samma gäller även för besökarna på din webbplats.

Sedan berättandets begynnelse finns det framför allt en sak som får publiken att komma tillbaka för mer; Cliffhangern. Ett knep som även går att applicera på din marknadsföring.

Fånga besökaren och håll den kvar

På samma sätt som du fångar en besökare med en bra rubrik så håller du kvar dina besökare och får dem att återkomma med en liten försmak av vad som komma ska. Få dina besökare att sukta efter mer precis som när filmen går till reklam mitt i den spännande biljakten.

Varje del av det du och din verksamhet har att erbjuda ska få besökaren vilja ha mer. Bygg upp en hållbar story kring dina marknadsinsatser, något som får rätt kunder att återvända för mer!

Bygg en bra historia kring hela din verksamhet. Verksamheten med bäst story vinner i slutändan, låt kunderna längta efter er och era produkter!