Facebook lanserar Offers för flera
Facebook meddelade tidigare denna månaden att man nu lanserar Facebook Offers. Alla sidor som har mer än 400 fans kommer att kunna ta del av detta. Många har redan sett denna typ av erbjudande där företag som McDonalds framgångsrikt nått ut till tusentals av sina fans, och ökat deras varumärkeskännedom. Det har funnits en del […]
Facebook meddelade tidigare denna månaden att man nu lanserar Facebook Offers. Alla sidor som har mer än 400 fans kommer att kunna ta del av detta. Många har redan sett denna typ av erbjudande där företag som McDonalds framgångsrikt nått ut till tusentals av sina fans, och ökat deras varumärkeskännedom.
Det har funnits en del önskemål från företag där man ska kunna ha mer kontroll över sin erbjudande med streckkoder eller unika koder för sina erbjudande. Detta är nu inlagt och kommer att underlätta för de företag som vill mäta sina resultat.
Förklaring av Facebook Offers
De som administrerar sidan kan enkelt lägga till ett erbjudande på samma ställe där man idag uppdaterar vanlig information. På samma sätt sprids detta till alla de fans som gillar sidan.
Era fansen kommer i sin tur att sprida er varumärke vidare till sina kontakter.
Så här fungerar det
Som vi nämnde innan är det första kravet att ha 400 fans till er sida, har ni inte det så är det bara ut och få personer att gilla er.
Att skapa ett erbjudande är enkelt. Man lägger upp ett Offer genom att klicka på ”Offer, Event +” i samma box där man ändrar status. Därefter väljer man om erbjudandet kan nyttjas: I butik, Online eller båda
Nu ska man skriva en bra rubrik till sitt erbjudande och en beskrivande text om vad erbjudande innehåller, ladda upp en snygg bild
Man kan ändra detaljer som hur länge erbjudandet gäller, ladda upp bild eller lägga till streckkod.
Via vanliga annonser eller Facebook Promote så kan man bestämma hur mycket man vill marknadsföra sitt erbjudande. Här finns även möjlighet att rikta in sig på en mer specifik målgrupp.
Enligt källor ska man få prova på Offer vid ett tillfälle, för att sedan betala för varje erbjudande du vill gå ut med. Ju högre budget du sätter desto fler kommer erbjudandet gå ut till
Att detta kommer kunna hjälpa företag att öka kännedom om sitt varumärke är antagligen en underdrift. Då information kan spridas på ett så enkelt sätt, med enkla riktade erbjudanden och där alla ser sina vänner som redan tagit del av erbjudandet kan bara bli succé.Vem vill inte ta del av samma erbjudande som sin kompis!?
Vill ni veta mer ingående hur Facebook Offers fungerar rekommenderar jag att ni besöker Facebook hjälpcenter där alla detaljer finns förklarade.