Facebook Lead Ads
Här rankar Social Media Manager Tor Børre upp 4 bra skäl till att testa Facebook Lead Ads för ditt bolag.
Med den här annonsformen blir konverteringen av kontaktuppgifter mycket enklare, eftersom Facebook-användaren kommer till ett redan förifyllt formulär med alla uppgifter som namn, mejl och telefonnummer redan står. Det enda användaren behöver göra är att godkänna, vilket gör att trösklar som att det är tidsödande att skriva in långa mejladresser försvinner. Fler fördelar kommer här.
Hitta potentiella kunder som är mest relevanta för dig
Genom att länka lead-annonser till Facebooks målgruppsval och optimeringsprodukter kommer du att kunna hitta de människor som verkligen betyder något för ditt företag.
Ställ rätt frågor
Anpassa formuläret för att få leads av högre kvalitet. Om du till exempel vill ha företagskunder och inte privatkunder för en specifik produkt kan du anpassa detta i formen på formuläret genom att ställa rätt frågor.
Integrera med CRM
Lead-annonser kan synkroniseras direkt med ditt CRM-system, så att när en person skickar sin kontaktinformation uppdateras den automatiskt i systemet. Då kan du omedelbart genomföra marknadsföringsåtgärder (ring, skicka mejl etc.). Det finns även funktioner som gör att du kan exkludera befintliga kunder från att se annonsen om ditt syfte endast är att kommunicera med nya kunder, vilket kan göra att du kan spendera din budget effektivare.
Ge människor vad de vill ha
Lead-annonser kan användas på många olika sätt. Oavsett om du vill ha nya prenumeranter på nyhetsbrev, få nya leads på erbjudanden du har eller demo-förfrågningar, detta är ett utmärkt sätt att göra resan till potentiella kunder enklare.