Fishkin predikar Content Marketing
Rand Fishkin, SEOMOZs grundare, besökte ett konvent i Philadelphia för ungefär en månad sedan för att tala om innehållets betydelse för SEO, konvertering och Social Media Marketing. I den korta föreläsningen, som du kan ta del av i videon här nedan, tar Fishkin upp vikten av att verkligen fokusera på att skapa ett rikt innehåll […]
Rand Fishkin, SEOMOZs grundare, besökte ett konvent i Philadelphia för ungefär en månad sedan för att tala om innehållets betydelse för SEO, konvertering och Social Media Marketing.
I den korta föreläsningen, som du kan ta del av i videon här nedan, tar Fishkin upp vikten av att verkligen fokusera på att skapa ett rikt innehåll som har förmågan att föröka sig själv i interaktiva kanaler.
Det finns marknadsföringslösningar för nätet där du betalar per besökare eller per konvertering. Dessa lösningar hjälper dig, men bara till den grad att uppdraget går ut på att ge dig fler besökare och en högre konverteringsgrad, det är allt. Inga nya infallsvinklar, inga lojala kunder och ingen långsiktig effekt.
Att kunna arbeta med sitt innehåll och ha en långsiktig ambition att bygga upp en trogen och engagerad publik måste man våga satsa och skapa utrymme för att experimentera. Sanningen är att om du vill bli framgångsrik måste du lära dig behärska de interaktiva kanalerna. För att kunna lyckas måste du även se möjligheten i att misslyckas.
Fishkin lägger fokus på 3 viktiga lärdomar om Content i sin presentation:
- Experimenterande och misslyckanden får dig att lyckas!
- I grunden handlar Content om att bygga medvetande, intresse och tillit hos potentiella kunder.
- Bra innehåll kräver uppoffring och utrymme att misslyckas. Bara då kan man behärska de aktuella marknadskanalerna på nätet i det långa loppet.