Viva

Fristads satsar på sin digitala närvaro

Press
Publicerad , senaste uppdatering

Sedan 1925 har Fristads arbetat med att producerat funktionella, slitstarka och snygga arbetskläder, idag är man Sveriges största varumärke inom området.För att stärka sina positioner online har fristads valt att anlita MediaAnalys.

’I vår webbstrategi kommer vi satsa betydligt mer på Internet och sökmotormarknadsföring, det är jätteviktiga kanaler för oss’ säger Mikael Johansson, National Marketing Manager på Kwintet Sverige där varumärket Fristads ingår.
Det tecknade avtalet berör – till att börja med – sökmotoroptimering för den svenska marknaden.

’Självklart är vi jättestolta, Fristads är ju ett av Sveriges mest kända varumärken och att vi får förtroende att leverera sökmarknadsföring är inget annat än ett stort bevis på vår förmåga att leverera kostnadseffektiva lösningar’ säger Henrik Zobal, VD på MediaAnalys.

I stor konkurrens från andra svenska SEO-leverantörer blev det till slut MediaAnalys som presenterade den bästa lösningen.

’För oss är det viktigt med en stabil och pålitligt partner som kan leverera resultat. Vi var väldigt noga med referenser och rekommendationer ’ säger Mikael Johansson på Fristads.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Henrik Zobal, VD, MediaAnalys +46 480 780811

Mikael Johansson, National Marketing Manager, Kwintet Sverige +46 33 202329