Google rensar bland E-handlarna?
De senaste åren har Google tagit ordentliga krafttag mot lågkvalitativa webbutiker och under 2013 kan vi förvänta oss fler uppdateringar med samma fokus. Under SXSW-konferensen i Austin förra veckan annonserade Matt Cutts att Google kommer lägga ännu mer krut på att rensa SERPen från E-handlare som erbjuder lågkvalitativa sidor med dålig användarupplevelse. Exakt när denna […]
De senaste åren har Google tagit ordentliga krafttag mot lågkvalitativa webbutiker och under 2013 kan vi förvänta oss fler uppdateringar med samma fokus.
Under SXSW-konferensen i Austin förra veckan annonserade Matt Cutts att Google kommer lägga ännu mer krut på att rensa SERPen från E-handlare som erbjuder lågkvalitativa sidor med dålig användarupplevelse. Exakt när denna uppdatering kommer kan vi inte säga i nuläget, vi vet bara att det kommer ske. Om någon skulle tvivla på allvaret i uttalandet så kan man bara referera till Cutts uttalande från SXSW 2012. Det var nämligen då man började tala om uppdateringen som senare fick namnet Penguin, och vid det tillfället blev inte uppståndelsen så stora som de kanske borde varit.
Per Eriksson, MediaAnalys Head of SEO, har sammanställt en artikel i vårt Newsroom som ger större insyn i vad framtida uppdateringar kan komma att innebära för E-handlare världen över och om just du riskerar att drabbas.