Google tar bort instant preview?

När jag idag sökte på Google i Chrome och Inkognito upptäckte jag att Instant Preview var borttaget. Istället hade Google placerat en pil efter URL:en i de organiska sökträffarna som vid klick visade [Cachad], [Liknande] och [Dela]. En del resultat innehöll bara [Liknande]. Jag har inte tidigare sett detta men jag hittade denna artikel på seroundtable.com där […]

Publicerat
Inlägg Google

När jag idag sökte på Google i Chrome och Inkognito upptäckte jag att Instant Preview var borttaget. Istället hade Google placerat en pil efter URL:en i de organiska sökträffarna som vid klick visade [Cachad], [Liknande] och [Dela]. En del resultat innehöll bara [Liknande].

Instant preview

Jag har inte tidigare sett detta men jag hittade denna artikel på seroundtable.com där det framgår att detta kan vara ett test av Google för att Adwords-annonser inte skall döljas av instant preview. Ytterligare ett steg till att organiska sökträffar ska få mindre fokus, tyvärr för oss som jobbar med SEO. Kan också tillägga att alla Adwords-annonser fortfarande har kvar instant preview.

Som vanligt testar Google ganska mycket och vi vet inte säkert om dom kommer ta bort instant preview. Vi får helt enkelt se!