Google Webmaster help berättar

1

Publicerad 19 juli 2012, 09:07 av Tommy Skålberg

Hur skapar man innehåll som syns i sökresultatet?

  • Originellt content, vad handlar webbplatsen verkligen om?
  • Hur skiljer sig ditt innehåll från andra webbplatser?
  • Hur unikt är det, vad kan du tillföra som ingen annan kan?

Om du tänkt på punkterna ovan, tänk då även på följande?

  • Vem är du?
  • Varför just du?
  • Hur speglar dessa frågor ditt innehåll?

Freshness matters

  • Använd en blogg för att engagera dina besökare
  • Kontrollera sidans innehåll regelbundet för att säkerställa att allt innehåll är relevant

 

Hur engagerar du besökare via sociala nätverk?

SEO´s: Does social matter?
Google: Yes

Sociala nätverk är perfekta för att bygga relationer med nya och existerande kunder. Du kan göra detta via tävlingar, diskussioner, prestationer och i samband med lansering av nya produkter.

 

Google+ för webmasters (+1 knappen & sök)

Denna video baseras på att Google har fått många frågor om Google+ och +1 knappen samt hur dessa relaterar till varandra.
Mailie pratar bl a om följande:

  • Google+ = social layer for all of Google
  • +1 knappens effekt och hur social information kan göra sök mer relevant.

En intressant detalj som hon är väldigt tydlig med i videon är att du kan kan dominera sökresultatet utan att vara aktiv på Google+, enligt Mailie är det relevansen på din webbplats som avgör din ranking.

 

Googles syn på kopierat innehåll, affiliate och doorway-pages

Gilla
Gilla Älska Haha! Wow! Sad Angry

Mer Viva i din inkorg!

Vivas integritetspolicy