Google Webmaster help berättar

Hur skapar man innehåll som syns i sökresultatet? Originellt content, vad handlar webbplatsen verkligen om? Hur skiljer sig ditt innehåll från andra webbplatser? Hur unikt är det, vad kan du tillföra som ingen annan kan? Om du tänkt på punkterna ovan, tänk då även på följande? Vem är du? Varför just du? Hur speglar dessa […]

Publicerat
Inlägg Google

Hur skapar man innehåll som syns i sökresultatet?

  • Originellt content, vad handlar webbplatsen verkligen om?
  • Hur skiljer sig ditt innehåll från andra webbplatser?
  • Hur unikt är det, vad kan du tillföra som ingen annan kan?

Om du tänkt på punkterna ovan, tänk då även på följande?

  • Vem är du?
  • Varför just du?
  • Hur speglar dessa frågor ditt innehåll?

Freshness matters

  • Använd en blogg för att engagera dina besökare
  • Kontrollera sidans innehåll regelbundet för att säkerställa att allt innehåll är relevant

 

Hur engagerar du besökare via sociala nätverk?

SEO´s: Does social matter?
Google: Yes

Sociala nätverk är perfekta för att bygga relationer med nya och existerande kunder. Du kan göra detta via tävlingar, diskussioner, prestationer och i samband med lansering av nya produkter.

 

Google+ för webmasters (+1 knappen & sök)

Denna video baseras på att Google har fått många frågor om Google+ och +1 knappen samt hur dessa relaterar till varandra.
Mailie pratar bl a om följande:

  • Google+ = social layer for all of Google
  • +1 knappens effekt och hur social information kan göra sök mer relevant.

En intressant detalj som hon är väldigt tydlig med i videon är att du kan kan dominera sökresultatet utan att vara aktiv på Google+, enligt Mailie är det relevansen på din webbplats som avgör din ranking.

 

Googles syn på kopierat innehåll, affiliate och doorway-pages