Kändisar är företagens dragplåster
Det är absolut ingen nyhet att företag brukar knyta till sig kändisar som ett led i sin marknadsföring. Nu ingår spelbolaget Expekt också i det sällskapet då man har värvat forne tennisspelaren Mats Wilander till företaget. ’Vi hoppas att han ska öka vår omsättning’, säger Dan Vikman, informationschef på Expekt till Dagens Media. Med framgångarna […]
Det är absolut ingen nyhet att företag brukar knyta till sig kändisar som ett led i sin marknadsföring. Nu ingår spelbolaget Expekt också i det sällskapet då man har värvat forne tennisspelaren Mats Wilander till företaget.
’Vi hoppas att han ska öka vår omsättning’, säger Dan Vikman, informationschef på Expekt till Dagens Media.
Med framgångarna som Robin Söderling rönt tror man att spel på tennis kan öka, för historiskt sett är det inte speciellt stort i Sverige.
’Vi kommer att börja använda Mats Wilander under sommaren, med start vid Wimbeldon, på olika sätt. Denna sommar, när det inte är något stort fotbollsmästerskap, är tennisen väldigt viktig för oss att fronta med. Wilander blir perfekt’, säger Dan Vikman.