MediaAnalys är nu Google Partner
Att bli Google Partner Som min kollega Karin Frisk tidigare skrivit om har Google ersatt Google Engage med Google Partner. Skiftet skedde den 13 november och vi på MediaAnalys är stolta över att kunna meddela att vi redan innan denna övergång fått meddelande om att vi erhållit statusen Google Partner. Vägen till partnerskapet är både […]
Att bli Google Partner
Som min kollega Karin Frisk tidigare skrivit om har Google ersatt Google Engage med Google Partner. Skiftet skedde den 13 november och vi på MediaAnalys är stolta över att kunna meddela att vi redan innan denna övergång fått meddelande om att vi erhållit statusen Google Partner.
Vägen till partnerskapet är både enkel och svår. Till viss del handlar det om att fylla rätt uppgifter om sitt företag samt att koppla till det MCC (My Client Center) som företagets kunder ligger i. Det svåra är att inte missa något samt att se till att hantera kundernas AdWordskampanjer med kunskap, etik och ansvar. Dvs se till att alla kampanjer har bra kvalité och resultat. Det är nämligen så att utfallen av kampanjer i MCC mäts, håller de inte rätt nivå och kvalité är man inte berättigad Google Partner status.
Kvalitativ leverantör
Vi på MediaAnalys har tagit detta med allvar för att säkerställa att vi helt enkelt levererar bra resultat och kvalité i våra kunders kampanjer. En anledning till att vi sträcker lite extra på oss är just för att det var långt ifrån alla som lyckades med att ha uppnått Google Partner status den 13 november.
Vår strategi har hela tiden varit att leverera kvalité och att alltid följa Googles riktlinjer. Fram till den 13:e november var det många som stoltserade med AdWords Certified Individual men tanken är nu som sagt att det ska vara svårare att uppnå denna status (i och med att man måste vara ansluten till Google Partner för att kunna skriva proven).
Att denna förändring kommer ser vi som något positivt eftersom det är viktigt att kunderna vet att aktören de anlitat helt enkelt håller måttet. Vår strategi är att kundens projektledare ska vara Certifierad Individual vilket alla i stort sett är. Detta försäkrar oss att kampanjerna vi hanterar håller rätt kvalité.
Ställ krav
Det jag vill medla med detta inlägg är att ni ska vara uppmärksamma samt ställa krav på era leverantörer av AdWords. För att vara krass och hårdra detta anser jag att ni som kund kan och bör ställa kravet att er leverantör ska vara en Google Partner då detta helt enkelt är en kvalitetsstämpel. Det ger er trygghet att er leverantör arbetar enligt riktlinjerna.