• Internetmarknadsföring

MediaAnalys ber om ursäkt för övertramp


av Viva Media

Nyligen gjorde vi på Mediaanalys ett allvarligt övertramp genom att initiera ett arbete med länkar i kommentarer på olika bloggar enbart i syfte att optimera trafiken till en av våra kunder. Det är en metod som vi på Mediaanalys inte ska använda. Initiativet var mitt och jag är för detta djupt ångerfull.


Vi på MediaAnalys vill härmed be alla som drabbats om ursäkt.


Här följer en länk till en lista över alla de sajter där inläggen gjorts:

http://bit.ly/gMc9Sg

Vi vill gärna ha en dialog med sajtägare om det inträffade för att personligen be var och en om ursäkt och beskriva exakt vad som hänt. Ni som drabbats är också välkomna att själva kontakta oss på MediaAnalys.


Vi har kontaktat vår kund, berättat om vårt misstag och bett om ursäkt för det inträffade.

Förutom kontakter med de som drabbats kommer vi också att starta ett internt arbete med diskussioner om etik och regler inom vårt arbetsområde. Målsättningen är att den diskussionen ska mynna ut i en tydlig policy och klara riktlinjer så att detta eller något liknande övertramp inte händer igen.


Ännu en gång: En stor ursäkt till alla som drabbats.

Vi kommer besvara alla frågor kring detta med start söndag 13/2 kl 12:00.


Kalle Blohm, marknadschef MediaAnalys