MediaAnalys har erhållit specialisering från Google
MediaAnalys stärker ytterligare sin position som Google Analytics Certified Partner (GACP). Igår blev det officiellt att vi har erhållit GACP Specialisering i Google Tag Manager och kan numera titulera oss GTM-specialist. Google Tag Manager är en ny produkt från Google som samlar och hanterar skriptkod för exempelvis Adwords och Analytics i ett webbgränssnitt. För att […]
MediaAnalys stärker ytterligare sin position som Google Analytics Certified Partner (GACP). Igår blev det officiellt att vi har erhållit GACP Specialisering i Google Tag Manager och kan numera titulera oss GTM-specialist.
Google Tag Manager är en ny produkt från Google som samlar och hanterar skriptkod för exempelvis Adwords och Analytics i ett webbgränssnitt. För att få erhålla specialisering inom området genomförde MediaAnalys ett arbetsprov och besvarade ett antal kunskapsfrågor.
– Som GTM-specialister kan vi erbjuda våra kunder en säkrare skripthantering samt öka vår kvalitet inom avancerad trafikspårning, säger Alexander Bergqvist, Head of Web Analytics, på MediaAnalys.
Syftet med specialiseringar inom GACP är att tydligt visa vilka färdigheter respektive Partner har och sedan Google införde dem har MediaAnalys erhållit samtliga.
– Specialiseringarna visar på att vi innehar spetskompetens och stärker vår position som det självklara valet för kunder som vill lyckas med sin onlinenärvaro, säger Bergqvist.
För mer information:
Alexander Bergqvist, Head of Web Analytics, MediaAnalys
Tel: 08-410 985 09
Mail: alexander.bergqvist@mediaanalys.se