MediaAnalys inleder ett samarbete med ProspectEye

MediaAnalys fortsätter sin utveckling mot att bli den sökleverantör som hjälper sina kunder att skapa fler kunder på webben. Detta genom att inleda samarbete med ProspectEye, ett av Sveriges marknadsledande företag inom Lead Management och Marketing Automation. Sökrelaterade tjänster fortsätter att öka, i Sverige genomförs det i snitt mellan 30 – 35 miljoner sökningar varje […]

Publicerat
Inlägg Viva

MediaAnalys fortsätter sin utveckling mot att bli den sökleverantör som hjälper sina kunder att skapa fler kunder på webben. Detta genom att inleda samarbete med ProspectEye, ett av Sveriges marknadsledande företag inom Lead Management och Marketing Automation.

Sökrelaterade tjänster fortsätter att öka, i Sverige genomförs det i snitt mellan 30 – 35 miljoner sökningar varje dag. Det visar att allt fler företagare och privatpersoner förlitar sig till Internt i sökandet efter nödvändig information om produkter och tjänster, vilket ökar det potentiella affärsvärdet i ett företags närvaro på webben.

– MediaAnalys arbetar hårt för att skapa relevant synlighet online till våra kunder för att driva relevant trafik till deras webbplatser. ProspectEye är den perfekta samarbetspartnern som, framförallt, kan hjälpa våra B2B-kunder att arbeta proaktivt genom att ta hand om trafiken och skapa fler affärer av de besökarna de får till sina webbplatser, säger Simon Sandberg på MediaAnalys.

ProspectEye är ett företag som arbetar med att identifiera besökare till användarens webbplats och därefter matcha dem mot värdefull affärsinformation från PARs företagsdatabas och LinkedIn. Användaren får därmed en sammanställd information om företagets bransch, storlek, omsättning, kontaktuppgifter och beslutsfattare.

– ProspectEye hjälper till att effektivt hantera, sortera och kvalificera leads för att på bästa sätt skapa goda förutsättningar åt säljarna att skapa affärer. MediaAnalys har hjälpt oss att skapa en helhetssyn på hur vi ska arbeta långsiktigt med vår sökmotoroptimering och strategi för att bli synliga på nätet. Det har lett till att vi har fått fler relevanta besökare och fler affärsmöjligheter. Vi är mycket positiva till vårt samarbete med MediaAnalys och ser fram emot att tillsammans hjälpa våra kunder att driva relevant trafik till sina webbplatser, säger Mathias Thulin VD och grundare på ProspectEye.

Om ProspectEye

ProspectEye är ett snabbväxande och entreprenörsdrivet bolag med en marknadsledande position i Sverige inom Lead Management och Marketing Automation. ProspectEye hjälper företag att finna nya kunder och fler affärer genom en egenutvecklad lösning som levererar kvalitativa leads. Tjänsten har redan blivit ett självklart komplement till epostmarknadsföring och vanliga CRM-system för över 1300 användare. Bolaget grundades av Jonas Blanck och Mathias Thulin 2007 och verksamheten har sitt säte i Malmö med sälj- och utvecklingskontor i respektive Stockholm och Hongkong.

Kontaktuppgifter:

MediaAnalys:
Simon Sandberg
Marketing Manager
0480-78 08 25
0708-51 36 14
simon.sandberg@mediaanalys.se

ProspectEye AB:
Mathias Thulin
VD & Grundare
0708 – 714 174
mathias.thulin@prospecteye.com