MediaAnalys kunder får resultat på Sesam
Den 29:e september i år lanserade Schibstedt-koncernen en ny svensk sökmotor, sesam.se. Schibstedt har investerat en kvarts miljard i projektet som lanserades i Norge förra hösten. MediaAnalys tjänster för sökmotormarknadsföring är nu även inriktade mot sesam.se. Det innebär att såväl nya som gamla kunder nu får bra synlighet på sesam.se. ’Idag har sesam.se en väldigt […]
Den 29:e september i år lanserade Schibstedt-koncernen en ny svensk sökmotor, sesam.se. Schibstedt har investerat en kvarts miljard i projektet som lanserades i Norge förra hösten.
MediaAnalys tjänster för sökmotormarknadsföring är nu även inriktade mot sesam.se. Det innebär att såväl nya som gamla kunder nu får bra synlighet på sesam.se.
’Idag har sesam.se en väldigt liten del av sökmarknaden men vi agerar proaktivt då Sesam kan bli en mer betydelsefull sökmotor i framtiden’, säger MediaAnalys VD.
Idag står Google för ca 80% av alla sökningar som görs på webben, därefter följer MSN Search, Yahoo och Eniro.se