MediaAnalys kvalificerade av Google

Innan ni anlitar någon som ska ha hand om era sökordsmarknadsföring på Google är det viktigt att in undersöker att verkligen de rätta kvalifikationerna finns. Ett sätt är att ta reda på om företagets anställda har genomgått Google Adwords Professionals, ett program avsett för professionella annonsförmedlare som hanterar kunders kampanjer framgångrikt. För att bli Google […]

Publicerat
Inlägg Viva

Innan ni anlitar någon som ska ha hand om era sökordsmarknadsföring på Google är det viktigt att in undersöker att verkligen de rätta kvalifikationerna finns. Ett sätt är att ta reda på om företagets anställda har genomgått Google Adwords Professionals, ett program avsett för professionella annonsförmedlare som hanterar kunders kampanjer framgångrikt.

För att bli Google Adwords Professional måste man uppfylla nedanstående krav;
1: Godkänna och efterfölja Google´s riktlinjer och användningsvillkor.
2: Hanterat AdWords-konton i mer än 90 dagar och uppfyllt utgiftskraven för dessa.
3: Genomgått och med godkänt resultat klarat av ett betydande kunskapstest omfattande 104 frågor som skall besvaras korrekt inom 90 minuter.

MediaAnalys har nu två personer som är Google Adwords Professionals. Ett stort grattis till VD respektive TeknikChef på MediaAnalys, till de prestigefyllda titlarna!

Vill ni förbättra er sökmotorannonsering, optimera er webbsida för sökmotorerna eller veta hur ni förbättrar en AdWords-kampanj, kontakta gärna MediaAnalys. Vi ger dig gärna förslag på åtgärder som hjälper er maximera såväl trafik som avkastning i samband med er investering.