Nyheter i AdWords Editor

AdWords Editor är ett kostnadsfritt verktyg som du enkelt laddar ner och som underlättar för dig som hanterar större eller flera AdWordskonton. I ett tidigare inlägg presenterade jag fördelar med AdWords Editor. Nu i maj har en ny version, AdWords Editor 9.0, lanserats som innehåller en hel del uppdaterade funktioner som underlättar och effektiviserar annonsfunktioner […]

Publicerat
Inlägg SEM

AdWords Editor är ett kostnadsfritt verktyg som du enkelt laddar ner och som underlättar för dig som hanterar större eller flera AdWordskonton. I ett tidigare inlägg presenterade jag fördelar med AdWords Editor. Nu i maj har en ny version, AdWords Editor 9.0, lanserats som innehåller en hel del uppdaterade funktioner som underlättar och effektiviserar annonsfunktioner som Ad Sitelinks och avancerade inriktningar på mobila enheter.

Uppdateringar i AdWords Editor version 9.0:

  • Hantera Ad Sitelinks
    Den nya versionen hjälper dig att mer effektivt införa ändringar och hantera Ad Sitelinks. Du kan hämta hem och lägga till Sitelinks till kontot, redigera dem, kontrollera ändringar på ett smidigt sätt samt importera och exportera detta.
  • Lägg till/uppdatera och Importera CSV
    När du använder funktionen Lägg till/uppdatera kan du nu ange information i kolumnerna i valfri ordning. Du kan även namnge kolumnerna, spara dem inför nästa import och godkänna ändringarna i kontot med ett enda klick. Version 9.0 gör det även enkelt att Importera CSV genom att klistra in texten och seden importera filen.
  • Mobila enheter
    Nu kan du ange kampanjer som är inriktade på avancerade mobila enheter t.ex. Android, iPhone, iPad etc under Kampanjinställningar i AdWords Editor version 9.0.
  • Hantera stora konton och MCC-konton
    För att det ska bli mer effektivt att hantera många olika konton samtidigt, innehåller den nya versionen av AdWords Editor en funktion där du kan sortera och söka efter AdWordskonton och markera eller ta bort flera konton på en och samma gång. Ovanför kontoträdet i AdWords Editor finns det även nu en ny rullgardinsmeny som listar de konton du senast jobbat i vilket innebär att du snabbare kan växla mellan kontona.
  • Negativa sökord
    För att du på ett smidigare sätta ska kunna hantera negativa sökord har fliken Negativa tagits bort och du kan nu i stället välja mellan att visa negativa och positiva sökord, placeringar och målgrupper genom att klicka på alternativet Positiva eller Negativa på fliken för objektet.

Nästa gång du loggar in på ditt AdWords Editor-konto kan du ladda ner denna nya version. Du kan även ladda hem den på webbplatsen för AdWords Editor. Efter att du har installerat denna är det även viktigt att hämta ner alla dina konton igen då detta inte görs automatiskt. Vill du se till att kommentarer och justeringar som du gjort i din tidigare version sparas kan du välja att spara en säkerhetskopia. Sedan kan du importera denna säkerhetskopia i AdWords Editor version 9.0