Online PR är enkelt
Lyssna, ta till er och för dialog. Så pass enkelt är det att använda Online PR för ert företag. Jag tror dock att många gör det betydligt svårare för sig än vad det är. Mätbarhet Jag förstår funderingarna om kommunikation online är effektivt eller ej. Men då allt går att mäta online vet företagarna exakt […]
Lyssna, ta till er och för dialog. Så pass enkelt är det att använda Online PR för ert företag.
Jag tror dock att många gör det betydligt svårare för sig än vad det är.
Mätbarhet
Jag förstår funderingarna om kommunikation online är effektivt eller ej. Men då allt går att mäta online vet företagarna exakt vad de får för pengarna. De få reda på allt från hur användarna beter sig i relation till kommunikationen till hur stor geografisk räckvidd budskapet fått. Helt enkelt har det aldrig varit så lätt att få tillgång till mycket användbar information.
Effektiv kommunikation
Detta betyder i sin tur att företag har stora summor pengar att spara genom att effektivisera kommunikationen. Sammanfattat blir det alltså lättare att mäta resultat och att anpassa kommunikationen online än i några andra kanaler. För det handlar som jag nämnt tidigare om att skapa bra innehåll. Med bra och relevant innehåll kommer dina besökare att återvända till detta, länka till detta och sprida detta vidare.