Reportage om MediaAnalys i Dagens Industri
MediaAnalys medverkade i Dagens Industri under avsnittet ’Entreprenör’ den 10 November 2010. Stora delar av reportaget handlar om hur bolagets grundare återköpt bolaget från börsnoterade Getupdated samt hur ledningen ser på framtiden och tillväxtområden inom internetmarknadsföring. Ett utdrag från artikeln kring MediaAnalys framtidsplaner lyder ’ Efter en tillväxt på 700 procent under sina första fyra […]
MediaAnalys medverkade i Dagens Industri under avsnittet ’Entreprenör’ den 10 November 2010. Stora delar av reportaget handlar om hur bolagets grundare återköpt bolaget från börsnoterade Getupdated samt hur ledningen ser på framtiden och tillväxtområden inom internetmarknadsföring. Ett utdrag från artikeln kring MediaAnalys framtidsplaner lyder ’ Efter en tillväxt på 700 procent under sina första fyra år siktar företaget nu på att bli en av Nordens största inom digital marknadsföring’.
I ekonomiska mått framgår att MediaAnalys har en femårsplan med målet inställt på en omsättning på 300 Mkr år 2015. Samtidigt breddas produktportföljen för att kunna erbjuda helheten inom digital marknadsföring. ’Kundernas behov breddas från sökmotoroptimering till så kallad konvertering. Det räcker inte bara att hamna högt på Googles träfflista – besökaren ska ju bli en kund också. Mobil marknadsföring är en annan stark framtidsmarknad’ säger MediaAnalys VD, Henrik Zobal.
För mer information, vänligen kontakta:
Henrik Zobal, VD, MediaAnalys +46 480 780811