Så blir du framgångsrik i dagens internetsamhälle

Steve Rubel arbetar som Director of Insight på PR-byrån Edelman Digital i New York. Han berättar för IDG hur viktigt det är att alla företag arbetar aktivt med sitt digitala innehåll för att kunna bli framgångsrika i dagens internetsamhälle.’Google är alla varumärkens hemsida. Men för att lyckas i sök måste man som företag finnas i […]

Publicerat
Inlägg Viva

Steve Rubel arbetar som Director of Insight på PR-byrån Edelman Digital i New York. Han berättar för IDG hur viktigt det är att alla företag arbetar aktivt med sitt digitala innehåll för att kunna bli framgångsrika i dagens internetsamhälle.’Google är alla varumärkens hemsida. Men för att lyckas i sök måste man som företag finnas i rätt kanaler med rätt innehåll’, säger Steve Rubel.Han menar att människor bara tar till sig en viss mängd information och därför är det ännu viktigare som företag att stå ut från mängden med sin Internetmarknadsföring. På konferensen Distruptive Media delade Steve Rubel, som anses vara en guru på området sociala medier, med sig av sina 5 bästa tips;

1 Garanterad tillfredsställelse
När dagens konsumenter vill få sina problem lösta använder de sig av sociala medier.

2 Återplantering av media
Alla företag kan idag vara medieföretag och producera innehåll.

3 ’Less is the new more’
Det gäller att skapa relationer med människor.

4 Hitta företagets stjärnor
För samman stjärnorna på företaget inom sociala medier med kunderna.

5 Kraften i pull
Viktigt att man är upptäckbar i socialt sök.