Styr besökarens respons genom emotionella aspekter

3

Publicerad 30 mars 2011, 13:03 av Viva Media

Människan har genom alla tider överkommit hinder och kommit fram till innovativa lösningar genom nyfikenhet och rationellt handlande. Vi siktar in oss på mål och försöker till varje pris lösa dem. Något som ibland kräver år av efterforskningar och kan kosta abnorma belopp. En majoritet av människans utveckling är sprungen ur våra rationella handlingar. Men när det kommer till känslor är vårt handlande snarare omvänt. När vi helt plötsligt ska handla efter våra impulser är rationaliteten som bortblåst, känslorna tar överhanden!

Här kommer några värdefulla tankar kring hur du kan arbeta för att spela på dina besökares känslor och få dem att handla!

Spela på magkänslan

Alla har väl någon gång hört talas om magkänslan. Alla kan specificera vad det är, men få vet hur man egentligen förutspår den eller framkallar den. Man kan  säga att få den rätta magkänslan handlar om att känna vad som är rätt handling innan din hjärna hinner agera. Även om hjärnan till sist är en del av beslutet. Utan den rätta magkänslan kommer man aldrig nå ett beslutsscenario.

Sälj fördelar och inte funktioner! Försök nå dina besökare genom att kommunicera rappt och träffa deras känslor. Din produkts praktiska funktioner spelar störst roll när hjärnan ska basera ett beslut på magkänslan.

Sälj genom rädsla

Att vara fri från rädsla är nog en av de främsta fördelarna man kan ha för i stort sett alla situationer. Att kunna erbjuda frihet från rädsla är ett av de absolut bästa säljargumenten. En av de absolut största rädslorna bland oss människor är dessutom att förlora något man redan har.

Detta betyder att du faktiskt kan sälja mer rädsla till människor eftersom de då blir ännu mer rädda om de saker de har. Bevisa att din produkt är precis vad de behöver för att uppleva ett rikare liv.

Rädsla tenderar ofta att dröja, något som får kunderna att komma tillbaka till dig för nya lösningar.

Jag vet att det låter hårt, men det är ett intressant perspektiv som bör överses och om du inte vill fokusera på rädsla, hur får du då dina besökare att återvända?

Tillhörighet & personlig kontakt

Människan lever I grupper! Vi vill hitta gemensamma nämnare och tillhörighet, något som även kan appliceras till känslor och materiella ting. Sociala aspekter och grupptillhörighet är starka aspekter som drar till sig många besökare.

Genom varumärken och produkter identifierar man sig inför andra och skapar en väg in för socialt utbyte. Erbjud fördelarna och guida dina besökare in i en tillhörighet som de eftersträvar.

Vill du kunna bygga din verksamhet med hjälp av dina besökares känslor gäller det att först hitta den rätta magkänslan för att därefter blanda in fakta och praktiska fördelar. Men det är viktigt att inte frångå din verksamhets personlighet. Din kontakt med dina besökare är en aspekt som bara du kan påverka. Magkänslan och rädslan kan få dem att komma in och handla, men det är din kontakt som får dem att återvända med ett leende på läpparna.

Lär dig fånga dina besökare!

Inspiration till inlägger kommer från Copyblogger.com

Gilla
Gilla Älska Haha! Wow! Sad Angry

Mer Viva i din inkorg!

Vivas integritetspolicy