Succé för Arash Gilan och Jonas Hammarbergs Get Digital
Tidigare i år lanserades Get Digital or Die Trying, en oumbärlig överlevnadsbok för det digitala landskapet med initierade och handfasta råd från Viva Medias Arash Gilan och Jonas Hammarberg från Awesome Group. Efter ett intensivt första halvår trycks nu en ny upplaga av boken. Vi lever i en tid av digitalisering, där transformationen mot […]
Tidigare i år lanserades Get Digital or Die Trying, en oumbärlig överlevnadsbok för det digitala landskapet med initierade och handfasta råd från Viva Medias Arash Gilan och Jonas Hammarberg från Awesome Group. Efter ett intensivt första halvår trycks nu en ny upplaga av boken.
Vi lever i en tid av digitalisering, där transformationen mot ett digitalt samhälle märks tydligt inom de flesta företag och organisationer. Get Digital or Die Trying är boken som utbildar läsaren i digitalt ledarskap. Efterfrågan på den första upplagan indikerar hur stort behovet är av konkreta verktyg för att överleva den digitala transformationen. Vi passade på att ställa tre frågor till författarna Arash Gilan och Jonas Hammarberg med anledning av detta:
Hur känns det att ha sålt slut på första upplagan?
Att på ett halvår ha sålt ut första upplagan känns ju förstås väldigt roligt och hedrande. Vi visste att det fanns en efterfrågan men kanske inte så pass och så snabbt. Digitalisering är nu på allas läppar och vi är glada att få vara med och sprida kunskap kring ett otroligt viktigt ämne.
Hur har ni upplevt mottagandet av boken?
Det har varit väldigt stor nyfikenhet och intresse för boken – förstås från företagare men även medier och politiker. Den bästa feedbacken dock, som varit återkommande, är från läsare som upplever att det äntligen finns en bok som beskriver HUR man leder en digital förändring och inte bara vad det är eller varför det är så viktigt. Det var hela syftet med boken, en handbok kring digitalisering.
Vilka behöver läsa Get Digital?
Ledare, oavsett position, behöver läsa boken. Om du vill förstå dig på den digitala vågen och vad som krävs av dig som ledare för att leda den förändringen så är boken i vår värld – men även för de tusentals som läst den – ett måste.
Sagt om om boken
“Get digital or die trying hjälper läsaren att göra jobbet framgångsrikt. Den innehåller handfasta tips på hur ledare på alla nivåer kan arbeta med förändring när både deras omvärld och invärld blir mer digital. Läs den och lär dig surfa!”
– Maria Rankka, författare och VD för Stockholms Handelskammare
“Hammarberg och GIlan har hittat helt rätt med denna bok. Vägen framåt i digitaliseringen är en spännande och utmanande resa där vi många gånger inte förstår att vi inte förstår. Boken är en inspirationskälla och en bra reskamrat längs vägen, som hjälper dig göra den digitala transformationen framgångsrik!”
– Ulf Troedsson, CEO Siemens Sverige, Norden/Baltikum
“Varje kapitel erbjuder ett pärlband av insikter och läsaren får tydliga redskap att använda i arbetet. Obligatorisk läsning. Nästa ”Ge bort”-present!”
– Dilsa Demirbag-Sten
Om författarna
Arash Gilan är en flitigt anlitad föreläsare, både nationellt och internationellt inom digitala medier, trender och marknadsföring. Arash är utsedd till en av Sveriges främsta unga VD:ar, medgrundare och vice VD för en av nordens största digitala byråer, Viva Media Group. Arash är även en av Googles sex Google Agency Coaches i Europa och har utbildat byråer i 12 länder i hur man bygger ett framgångsrikt bolag.
Jonas Hammarberg är certifierad coach, föreläsare och eftertraktad konsult inom organisation, kultur och ledarskap, framförallt för hans förmåga att tänka nytt. Jonas har en bakgrund inom IT-industrin och var med och byggde ett av Sveriges större konsultföretag inom affärssystemsbranschen – Infocube, som 2013 förvärvades av amerikanska Battery Ventures. Jonas arbetar med ett stort antal av landets ledande bolag.
Titel: Get digital or die trying
Författare: Arash Gilan och Jonas Hammarber
Förlag: Bullet Point Publishing
Omslag och illustrationer: Sara Woodrow
Författarfoto: Magnus Liam Karlsson