Sweden Hotels anlitar MediaAnalys inom Sök

Ett av Sveriges äldsta Hotellkedjor, Sweden Hotels, meddelar idag att man väljer MediaAnalys för utveckling av sin Internetmarknadsföring. – Att få förtroendet att driva sökmotoroptimering för en så anrik kedja som Sweden Hotels ser vi som mycket spännande och återigen visar vi att vår affärsidé och kompetens är mycket uppskattad. Internet är en oerhört viktig […]

Publicerat
Inlägg Viva

Ett av Sveriges äldsta Hotellkedjor, Sweden Hotels, meddelar idag att man väljer MediaAnalys för utveckling av sin Internetmarknadsföring.

– Att få förtroendet att driva sökmotoroptimering för en så anrik kedja som Sweden Hotels ser vi som mycket spännande och återigen visar vi att vår affärsidé och kompetens är mycket uppskattad. Internet är en oerhört viktig men underskattad kanal för besöksnäringen och vår målsättning är att etablera Sweden Hotels som ledande aktör på hotellmarknaden säger Henrik Zobal, VD på MediaAnalys

Sweden Hotels är den personliga hotellkedjan som funnits sedan 1977. Kedjan är i stark tillväxt med tre- och fyrstjärniga hotell spridda över hela landet. För att stärka sitt varumärke väljer man nu att satsa på marknadsföring över Internet

– Internet har en enorm potential och Sweden Hotels vill vässa sin närvaro ytterligare på nätet. Med hjälp av MediaAnalys sökmotoroptimering räknar vi med att kunna öka antalet besökare till vår hemsida avsevärt, och att hotellen i kedjan därmed kommer att få ännu fler onlinebokningar. Dessutom vill vi sprida vårt varumärke så att fler potentiella gäster kommer att få kunskap om Sweden Hotels och de personliga hotell som ingår i vår kedja, säger Eva Palmgren på Sweden Hotels.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Henrik Zobal, VD, MediaAnalys +46 480 780811

Eva Palmgren, +46 70 6804220