Traditionella pressmeddelandet på väg bort

Idag sker det förändringar jämnt och ständigt i medierna. Men de traditionella sätten att förmedla sitt företags budskap på lyfts fortfarande allt för ofta över direkt till webben, varpå följden blir att det förmedlas på de gamla långsamma kommunikationssätten. Likväl finns det många som har fått upp ögonen för de nya kanalernas fördelar. Bland annat […]

Publicerat
Inlägg Sociala Medier

Idag sker det förändringar jämnt och ständigt i medierna. Men de traditionella sätten att förmedla sitt företags budskap på lyfts fortfarande allt för ofta över direkt till webben, varpå följden blir att det förmedlas på de gamla långsamma kommunikationssätten. Likväl finns det många som har fått upp ögonen för de nya kanalernas fördelar. Bland annat menar Microsofts informationschef Christoffer Björkvall att den traditionella pressmeddelandenformen är död. Möjligheterna att marknadsföra sig genom sociala medier är något som fler och fler svenska företag börjat få upp ögonen för.

Svenska företag i startgroparna

Svenska företags engagemang i de sociala medierna ligger dock endast i startgroparna idag. Företag har börjat registrera konton på Facebook, de Twittrar och bloggar och det finns många vinster i att agera i de sociala medierna. Bland annat stärker det ditt företags varumärke, skapar relationer med kunder samt att ökar företagets synlighet och närvaro på webben med mera med mera. Fördelarna är många och fler och fler företag blir det som upptäcker detta och som vågar tänka om och tänka rätt i dagens mediasamhälle 2.0.

MediaAnalys använder sociala medier

Istället för att enbart driva trafik har fokus idag flyttats till innehållet. Skapas bra och relevant innehåll kommer dina besökare att återvända till detta, länka till detta och sprida detta vidare.Vi på MediaAnalys har valt att agera i sociala medier och göra detta genom att även samla allt i ett newsroom. Detta för att enkelt kunna tillgodose företagets kunder samt andra intressenter med snabbare och djupare information som samtidigt speglar företagets identitet och värderingar. En ökad närvaro på webben i form av ett newsroom handlar om att tänka steget längre och inte enbart betala för att något ska lösa sig. Det kräver engagemang och det handlar om varumärke, dialog och bra innehåll.