Thomas Mattsson är en av mediesveriges vassaste publicister med sina 14 år som ansvarig utgivare och chefredaktör på Expressen. Innan dess sysslade Thomas med produktiv journalistik, en gedigen karriär som prisats på många olika sätt. Mediebranschen och framförallt tidningsupplagor är ett medie där stora förändringar har skett något som Thomas ledde Expressen genom att digitalisera papperstidningen. Genom sina många år inom samma verksamhet har Thomas en unik kompetens av omstruktureringar både av företaget, branschen och omvärlden.
I podden samtalar Arash och Thomas om ledarskapets med och motgångar, hur man behöver popularisera omstruktureringar för att motivera förändringar och realisera dem. Förändringar som inte bara ska göras för förändringens sak utan för att faktiskt förbättra något och hänga med i utvecklingen på ett hållbart sätt. Det är också lättare att motivera en förbättring än en förändring. Samt att man som ledare ibland behöver tillåta sig vara lite stolt över organisationens prestationer som omväxling till att chefen ofta får stå ensam ansvarig i motgångar.