VD-podden #23: Felix Formark – lyckas som ung VD

1

Publicerad 05 december 2019, 09:12 av Josefine Bergman

Felix Formark gick som 17-åring sin sista dag i skolan men har sedan dess ständigt hittat sina egna sätt till utveckling och ny kunskap. Han började sin karriär som säljare och blev senare headhuntad till VD-rollen på det nystartade premiumklockmärket Sjöö Sandström redan som 27-åring. Där han utvecklat varumärket i linje med det högkvalitativa hantverket som mekaniska klockor faktiskt är. Sjöö Sandström är ett klockmärke som slåss med stora internationella varumärken med miljard-budgetar i marknadsföring. Att då komma som ett mindre svensk varumärke och slåss om samma målgrupps uppmärksamhet är inte det lättaste men något som Sjöö Sandström ändå lyckats med och positionerat sig i en egen nisch. Felix startade sin karriär som säljare och det är något han fortfarande brinner för och mer än gärna gör när tid finns.

I avsnittet får ni lyssna på hur både Arash och Felix har gått tillväga som ung ledare för växande bolag och utan traditionell akademisk utbildning bygga företaget utifrån de verktyg och kunskaper de skaffar sig längs vägen. Hur man omsätter den passion man som person har till att användas i rollen som VD och bolagsbyggare, i Felix fall var det hans naiva inställning och driv som ledde honom in på att våga ta möjligheten att leda Sjöö Sandström framåt på sin resa. Att sedan hitta människor som kan komplettera den egna kompetensen är en viktig faktor för att bygga det dream team som ska utveckla företaget framåt tillsammans.

 

 

Gilla
Gilla Älska Haha! Wow! Sad Angry

Mer Viva i din inkorg!

Vivas integritetspolicy