Displayannonsering

Vägen till att få nya kunder är att berätta för dem att ni finns. Det sker genom att ni gör det lätt för dem att hitta er när de söker era produkter eller tjänster. Men, ni kan också ligga steget före och skapa sökningen som sedan leder till affär. Det gör ni när ni bygger in ett större medvetande om ert varumärke hos er målgrupp. Här är displayannonsering, som också kallas räckvidds- eller bannerannonsering, ett slagkraftigt verktyg.

 

Displayannonsering sker genom klickbara annonser som placeras bredvid innehållet på en hemsida, i en applikation eller i ett nätverk av sajter. Det kan vara bildannonser, rörliga annonser eller annonsering av rörliga media i Youtube eller Facebook.

 

Nå relevanta personer

Genom att annonsera i displaynätverk når ni en stor mängd webbplatser som alla är kategoriserade efter ämnesområde. Det möjliggör en träffsäker annonsering. Genom att dessutom mäta användarnas surfbeteende, vilka sajter de besöker och vad de söker, är det möjligt att hitta den målgrupp som är relevant för ert budskap och rikta annonserna enbart till dem. Vare sig ni vill nå sportintresserade, företagare, unga kvinnor i Göteborgsområdet eller de som nyligen besökt er hemsida kan ni välja att rikta annonser just till dem.

Eftersom kampanjerna är digitala är flexibiliteten stor. Effekten av kampanjen mäts löpande och kampanjen kan därmed anpassas utefter vad som ger bäst resultat.

Displayannonserings räckvidd och möjlighet att avgränsa till en relevant målgrupp gör det till ett effektivt sätt att marknadsföra specifika erbjudanden och att stärka kännedomen om ert varumärke. Genom tjänsten retargeting riktar ni annonser till besökare som varit inne på er hemsida och kan påminna dem om ert erbjudande medan de fortfarande är i beslutsprocessen.

 

Viva Display

Med Viva Display erbjuder vi annonsering i populära sajter. Genom vår kalkylator kan vi identifiera målgruppen, bestämma annonsplaceringar och beräkna hur många visningar kampanjen kommer att generera utifrån er budget och kampanjperiod. Effekten av kampanjen mäts löpande. Beroende på vad som är målsättningen med er kampanj optimeras den utifrån vad som ger flest antal visningar, klick eller konverteringar. Vi hjälper er med hela eller delar av kampanjen – från planering, budskap, framtagning av material, annonsering och optimering – allt utefter vad ni önskar.

 

Fråga oss hur ni kan komma igång med displayannonsering eller kontakta oss för att veta mer om vad det innebär för er, vi svarar gärna på era frågor!