Du är inte ensam – Så skaffar du kunder genom utskick!

2

Publicerad 13 april 11, 11:04 av Viva Media

Får du dålig respons för dina utskick via e-mail eller nyhetsbrev? Har du svårt med att väcka känslor på det sätt du kommunicerar? Kan det bli bättre? Du är inte ensam!

Du har något att erbjuda, något som du själv anser vara en bra produkt och som många bör använda. Men du har svårt med att nå ut till dina potentiella kunder intresserade av det du erbjuder. Det första – och kanske största – hindret är att faktiskt få dem att ta del av ditt budskap.

”Du är inte ensam!”

Copybloggers Sean Platt har vid flera tillfällen utfört tester för mail-utskick och mätt resultaten. Den hälsningsfras som hade överlägset högst öppningsfrekvens var frasen Du är inte ensam! (You are not alone). Enligt undersökningen öppnades faktiskt en så stor andel som 90 % eller mer av de utskick då frasen användes! Och sanningen är ju faktiskt den att du måste erbjuda något redan i hälsningsfrasen för att göra potentiella kunder intresserade. Vad är det då som utlöser den höga öppningsfrekvensen och hur jobbar man vidare för att hålla intresset vid liv?

Emotionella aspekter styr

Vad gör dig rädd, glad, överraskad eller ledsen? Vet du hur du utlöser rätt känslor hos dina besökare kan du styra deras beteende! Och en av de känslor som de flesta människor någon gång fått erfara är känslan av att vara ensam. Kan man då motsäga en känsla som många kan relatera till leder detta till ett väckt intresse och förhoppningar om ett värdefullt innehåll. Alla vill känna tillhörighet och du utger dig till att ha nyckeln till vad de söker. Men det gäller att hålla intresset vid liv!

Visa att du bryr dig

Oavsett vad du säljer eller vad ditt budskap egentligen är måste du hela påminna dina kunder om att du verkligen förstår vad de behöver. Här handlar det om att hela tiden erbjuda lösningar för dina produkter som lever upp till kundens förväntningar. För varje förväntad aspekt som uppfylls stiger graden av positivitet hos kunden. Fortsätter detta beteende vid återkommande köptillfällen utvecklar man snabbt en solid relation som kan vara svår att rubba.

Arbeta med din webbplats och marknadsföring och få fram rätt emotionella aspekter och erbjuda dina potentiella kunder något de saknar. Vinn tillit genom att hjälpa dem fånga något som är viktigt för dem. Visa dem att de inte är ensamma!

Läs mer om hur du drar till dig potentiella kunder genom emotionella aspekter!

Gilla
Gilla Älska Haha! Wow! Sad Angry

Mer Viva i din inkorg!

Vivas integritetspolicy