E-handel rätt melodi för Jotex

Heminredningsföretaget Jotex hade en tvåsiffrig försäljningstillväxt under årets första halva. Framgångsreceptet har enligt företaget bland annat varit den ökade försäljningen via företagets hemsida.

Heminredningsföretaget Jotex har idag 50 procent av sin försäljning på internet. Enligt undersökningsföretaget GfK har Jotex ökat sin marknadsandel med 30 procent under första halvåret 2010. Under hösten väljer Jotex att storsatsa i nya kommersiella kanaler. Bland annat lanseras bloggen Jotexrummet, samt Jotex iPhoneapplikation.

‘Nu känner vi att det är dags att ta nästa steg genom att lansera såväl blogg som iPhoneapplikation, det kommer ytterligare att vässa vårt redan starka erbjudande’ säger Anders Johansson Eickhoff, vd Jotex, i en kommentar till svensk handel.se

MediaAnalys har tillsammans med jotex arbetat fram jotexrummet, ett newsroom som blir en ny kommunikationskanal till både kunder och användare. Genom att kombinera traditionella bloggfunktioner tillsammans med snabbfunktioner för spridning av inlägg till andra sociala medier, flickr, twitterfunktion och mycket mera vidareutvecklar den traditionella bloggen till en helt ny nivå.

‘Vi är såklart mycket glada att vi fått möjligheten att leverera plattformen som blir en viktig kugge i jotex internetstrategi. Vi har sedan tidigare arbetar väldigt lyckosamt med sökmotoroptimering och att nu gå vidare in i de sociala medierna känns helt naturligt’ säger Kalle Blohm, marknadschef på MediaAnalys.

För mer information kontakta:
Kalle Blohm, 0480-780837, kalle.blohm@mediaanalys.se