Marknadsföring med öga för helheten
Viva Media bjuder in till

Nu är det dags!
Den digitala utvecklingen accelererar. För att kunna möta er målgrupps unika behov behövs konstant fokus på att vässa sin digitala närvaro och ha en tydlig marknadsföringsstrategi.
Det tjänar inget till att planlöst plocka lågt hängande frukter när det kommer till marknadsföring. Långt effektivare är att sätta upp en marknadsföringsstrategi med tydliga mål.
För oss är strategin en helhet som handlar om att förstå målgrupp, kanalval och på vilket sätt det ska kommuniceras. En bra strategi omfattar både förvaltande av befintliga kunder så väl som att nå ut till nya.
Det räcker inte med att veta vad som ska marknadsföras och hur ska ske, utan det är lika centralt att fråga sig varför en viss insats är viktig för att nå målet i marknadsföringsstrategin. Sedan är marknadsplanen verktyget för att lösa hur strategin ska implementeras. Att veta i vilket stadie av säljtratten en viss insats fungerar bäst är fundamentalt.
Vass marknadsföringsstrategi skapar synergier där olika insatser samverkar och stärker varandra.I dag finns det kraftfulla verktyg som möjliggör en överblick över hela kundresan och chansen att tala till människor på ett personligt sätt.
Med det här eventet vill vi ge dig verktygen för en vinnande marknadsföringsstrategi, samt hur du kan styra upp och implementera hela kundresan. Under eventet presenterar Data Talks hur du med Marketing Automation har möjlighet att leverera skräddarsytt innehåll anpassat till varje enskild person i deras kundresa.
Vi från Viva talar om hur en välutvecklad marknadsföringsstrategi handlar om att se till kundresan oavsett kanal och levererar innehåll anpassat för din målgrupp på en personlig nivå.
Talare

Föreläsare & Google-coach
Viva Media

Business Manager
Viva Media

Head of Marketing & Sales
Data Talks
Tid och plats
När? 11 Oktober, kl 8.00-10.15
Var? Jönköping, Grand Hotel, Hovrättstorget 1