Gilan och Hammarberg aktuella med handbok för digital marknadsföring

Viva Medias vice vd Arash Gilan har tillsammans med Jonas Hammarberg, vice vd för Awesome Group, skrivit boken ”Get digital or die trying”. I boken, som ges ut den 18 april, ger författarna praktiska råd för företag som tar sig an digitaliseringen.

 

Den digitala transformationen som präglar samhället har gjort digitaliseringen till en av de största utmaningarna som många företag ställs inför. Det är bakgrunden till att Arash Gilan och Jonas Hammarberg nu ger ut ”Get digital or die trying” som de beskriver som en digital handbok för företag.

 

– Bokens betoning är inte vad och varför digitalisering, utan hur. Vad är det som krävs, vad behöver man göra och hur ska man tänka? Vår förhoppning är att boken ska vara ett verktyg som hjälper chefer och ledare att ta sig igenom den digitala transformationen genom konkreta tips och tydliga råd, säger författarna.

 

I boken beskriver Arash Gilan och Jonas Hammarberg hur den digitala utvecklingen påverkar hela samhällsstrukturen. De går även in på mer handfasta råd om hur företag kan och bör tänka kring sin digitala marknadsföring. Författarna presenterar en tydlig modell där marknadsföringen delas in i ägda, köpta och förtjänta medier, och där rätt prioriteringar och samverkan mellan de tre delarna leder till framgångsrik marknadsföring.

 

Sagt om boken

”Vi lever i en fantastisk, galen och ibland hotfull tid där teknologi och digitalisering i grunden förändrar förutsättningarna för människor, organisationer och företag. För den som vill förstå denna tid rekommenderar jag varmt Arash Gilans och Jonas Hammarbergs bok. Den är ovanlig eftersom den både beskriver digitaliseringen i sig och dess effekter, men också erbjuder handfasta råd till den som vill utnyttja digitaliseringens möjligheter. Att de dessutom ser värdet i det icke-digitala gör boken ännu bättre.”

– Per Schlingman, Författare och rådgivare

 

”Get digital or die trying hjälper läsaren att göra jobbet framgångsrikt. Den innehåller handfasta tips på hur ledare på alla nivåer kan arbeta med förändring när både deras omvärld och invärld blir mer digital. Läs den!”

– Maria Rankka, Författare och VD för Stockholms Handelskammare

 

”Hammarberg och Gilan har hittat helt rätt med denna bok. Vägen framåt i digitaliseringen är en spännande och utmanande resa där vi många gånger inte förstår att vi inte förstår. Boken är en inspirationskälla och en bra reskamrat längs vägen, som hjälper dig göra den digitala transformationen framgångsrik!”

– Ulf Troedsson, CEO Siemens Sverige, Norden/Baltikum

 

Om författarna

Arash Gilan är en flitigt anlitad föreläsare, både nationellt och internationellt inom digitala medier, trender och marknadsföring. Arash är utsedd till en av Sveriges främsta unga VD:ar, medgrundare och vice VD för en av nordens största digitala byråer, Viva Media Group. Arash är även en av Googles sex Google Agency Coaches i Europa och har utbildat byråer i 12 länder i hur man bygger ett framgångsrikt bolag.

Jonas Hammarberg är certifierad coach, föreläsare och eftertraktad konsult inom organisation, kultur och ledarskap, framförallt för hans förmåga att tänka nytt. Jonas har en bakgrund inom IT-industrin och var med och byggde ett av Sveriges större konsultföretag inom affärssystemsbranschen – Infocube, som 2013 förvärvades av amerikanska Battery Ventures. Jonas arbetar med ett stort antal av landets ledande bolag.

 

“Get digital or die trying” ges ut av Bullet Point Publishing. Bokens omslag och illustrationer har utformats av Sara Woodrow.

Läs mer om boken på www.getdigital.nu.

 

 

För mer information, kontakta gärna:

Arash Gilan, 073-699 11 15, arash.gilan@vivamedia.se

Viva Media är en marknadsledande partner för digital marknadsföring. Vi drivs av att optimera våra kunders digitala affärer genom att förenkla, förnya och förbättra deras digitala kommunikation. Med konvertering i fokus, och med datadrivna beslut till grund, hjälper vi företag med planering, strategi, utförande, mätning och analys. Viva Media har huvudkontor i Uppsala och finns i flera orter i Sverige och i Oslo.