MediaAnalys och ingår samarbete med Cision Sverige

Sökmotoroptimering och ökad online synlighet blir allt viktigare och därför inleder MediaAnalys ett samarbete med Cision, som tillhandahåller kommunikationslösningar som hjälper  företag och organisationer att synliggöra sina nyheter.

– Vi ser att behovet ökar hos våra kunder att på ett effektivt sätt kunna kommunicera sitt material online. Hos Cision har vi hittat en lyhörd partner som har möjligheten att hjälpa våra kunder med ytterligare en kanal för att nå ut med sina budskap på nätet och, som rätt använt, också kan stärka sitt långsiktiga arbete med sökmotoroptimering, säger Simon Sandberg på MediaAnalys.

– För många av våra kunder är online synlighet A och O. Genom samarbetet med MediaAnalys kan våra kunder optimera sin synlighet på bästa möjliga sätt och vi har fått en partner som är experter på detta område. säger Alexander Mason Sälj- & Marknadsdirektör på Cision.

Om Cision:

Cision tillhandahåller mjukvara och tjänster till kommunikatörer i alla branscher. Deras tjänster används för att hantera alla moment i deras kunders kommunikation – från att identifiera viktiga medier och opinionsbildare till att nå ut med sina budskap, bevaka traditionella och sociala medier och utvärdera effekten av sin kommunikation. Journalister, bloggare och andra opinionsbildare använder Cisions verktyg för att utforska uppslag till reportage, följa trender och bevaka sin mediebild. Cision finns i Europa, Nordamerika samt Asien och har partners i mer än 125 länder. Cision AB är noterat på Stockholmsbörsen och omsatte cirka 1,0 miljarder 2012.


Kontaktuppgifter:

MediaAnalys:
Simon Sandberg
Marketing Manager
+46 (0)70-851 36 14
+46 (0)480-780 825
simon.sandberg@mediaanalys.se

Cision Sverige:
Annica Sandberg
Marketing Manager
+46 (0)73-619 89 94
+46 (0)8-507 410 17