MediaAnalys producerar och marknadsför Idol-finalisternas webbsidor!

Den 12 september tecknade MediaAnalys AB ett avtal värt 3 miljoner kr med världens största skivbolag SONY BMG Music Entertainment AB. Nu har MediaAnalys fått i uppdrag att dels producera samtliga Idol-finalisters webbplatser och dels att marknadsföra desamma via Internet.

Uppdraget är även utvidgat till att omfatta produktionen av ytterligare ett antal nya svenska webbplatser tillhörande redan redan etablerade artister som Bruce Springsteen, Backstreet Boys, Britney Spears, Sean Kingston med flera.

‘Samarbetet med SONY BMG är både oerhört spännande och roligt att arbeta med samtidigt som vi har hårda krav på oss att leverera. Vi har anställt personal som är dedikerad att enbart arbeta med detta uppdrag för att kunna få rätt fokus’, säger VD:n på MediaAnalys AB.

Webbplatserna kommer till största delen att marknadsföras via sökmotoroptimering och sökordsmarknadsföring på framförallt Google. Vidare kommer MediaAnalys att ansvara för försäljningen av de banners som finns på artisternas webbsidor. Ett särskilt erbjudande har tagits fram i samarbete med SONY BMG.

‘Detta är en mycket stor uppsida i vårt avtal med SONY BMG. Vi kan nu erbjuda några av marknadens absolut hetaste platser att synas på för företag som vill nå ut till den målgrupp som dagligen besöker artisternas webbsidor. Vi tror att genomslaget blir enormt’, säger Henrik Zobal, marknads & försäljningschef på MediaAnalys AB

För mer information kontakta:Henrik Zobal, försäljnings / marknadschef 0480-780811