Tre byråer bildar Viva Media Group

Publicerat 23 juni 2014

Idag presenteras Viva Media Group som är en fusion av gasellföretaget MediaView, MediaAnalys och Kenzaku. Viva Media Group erbjuder strategi och tjänster med fokus på att omvandla digitala medieinvesteringar till konkreta affärer. Bolaget blir därmed Nordens ledande företag inom marknadskommunikation i digitala kanaler.

”Det sker en allt snabbare överföring av medieinvesteringar från traditionella medier till digitala kanaler, i synnerhet till mobilt och sökmotormarknadsföring”, säger bolagets nytillträdda VD Magnus Hasselteg. ”Viva Media Group är en digital affärspartner för närmare 2 500 kunder och vårt fokus kommer att vara att förnya, förenkla och förbättra våra kunders marknadskommunikation i digitala kanaler.”

Viva Media Group har en stark lokal närvaro i Stockholm, Göteborg, Malmö, Uppsala, Helsingborg, Linköping och Kalmar. Inom de kommande åren finns planer på etablering i samtliga nordiska länder.

”Det blir ständigt mer affärskritiskt för företag att välja rätt strategi för sin marknadsföring online. För att tillgodose våra kunders behov kommer vi att expandera offensivt inom digital­ och mobil marknadsföring” fortsätter Magnus Hasselteg. ”I och med fusionen får vi kraft att vara med och driva den snabba utvecklingen vi ser inom vårt segment.”

Viva Media Group är en av nordens största byråer med närmare 2500 kunder och 130 anställda fördelat på sju kontor i Sverige. Bolaget omsätter ca 230 miljoner med drygt 100 miljoner i byråintäkt.