Nå dina kunder under dagens alla situationer med förbättrade kampanjer

2

Publicerad 12 februari 13, 18:02 av Viva Media

I dagens samhälle, där vi är uppkopplade mellan datorer, smartphones och surfplattor omvartannat, krävs det att du som annonserar på Google lägger ännu större fokus på att exponera ditt varumärke på alla de ställen där dina kunder söker. Nu inför Google förbättrade kampanjer för mer effektiv annonsering i en värld där sökaren är ständigt uppkopplad.

Hur fungerar det och vad är fördelarna?

AdWords-annonsering har alltid byggt på att du som annonsör ska nå ut till dina potentiella kunder med relevant budskap i relevanta sammanhang. För att detta ska vara möjligt måste du som annonsör förstå och bemöta sökaren på rätt sätt. Med förbättrade kampanjer visas dina annonser på alla valda enheter med den bästa och mest relevanta annonstexten, webbplatslänken eller ring-tillägg utan att du måste anpassa enskilda kampanjer för alla de olika kombinationerna av enhet, plats och tid på dygnet. Allt kan skötas på samma ställe. På så vis kan du nå rätt målgrupp under dagens olika söksammanhang. Google användarna vill ha sökresultat som är relevanta för just deras sökning, vid just det söktillfället. En person som befinner sig nära en butik är förmodligen intresserad av och gör en annan slags sökning än en person som sitter vid sitt skrivbord och besöker butikens webbshop.

Förbättrade kampanjer underlättar budhanteringen för de olika sammanhangen. Budgivningen för mobil-annonseringen måste kanske vara mer aggressiv än budgivningen för annonserna inriktade på stationär dator, och ett B2B företag kanske vill maximera sin synlighet på arbetstid medan en lokal restaurang vill få sina klick från personer i närområdet under helgen. Uppdateringen hjälper alltså dig som annonsör att nå ut till dina mest värdefulla kunder och få kontakt med dem när som helst, var som helst och från vilken enhet som helst.  Med förbättrade kampanjer kan hantera dina kampanjer och dess budgetar mer effektivt

Avancerade Rapporter och nya Omvandlingstyper

Som en del i förbättrade kampanjer introduceras även mer avancerade rapporter som gör det möjligt att mäta nya slags omvandlingar. Köpbeteendet, eller omvandlingstyper ser annorlunda ut när du exempelvis är på språng och gör sökningar på mobilen jämfört med sökningar och omvandlingar på annan enhet i hemmet. Google jobbar även på ett sätt att kunna hjälpa annonsörer spåra telefonsamtal som omvandlingar. Exempelvis kommer du kunna spåra telefonsamtal på minst 60 sekunder i dina AdWords-rapporter och jämföra dem med andra mål som t.ex. försäljningar. Avancerad rapportering och nya funktioner hjälper dig sammanfattningsvis att bättre mäta det fulla värdet av marknadsföring riktad till många enheter.

Förbättrade kampanjer kommer att lanseras för annonsörer som ett alternativ i början av februari och under 2013 planeras alla kampanjer att successivt uppgraderas.

 

Gilla
Gilla Älska Haha! Wow! Sad Angry

Mer Viva i din inkorg!

Vivas integritetspolicy