Pay Per Click

Att driva trafik till en webbplats låter kanske inte så komplicerat, men eftersom ni betalar varje gång någon klickar på er annons behöver sannolikheten för att klicket ska leda till konvertering vara så stor som möjlig. Trafiken måste vara relevant.

 

Nyckelordet för en framgångsrik Pay per Click, eller PPC-kampanj, är relevans. Allt går tillbaka till att annonsen är relevant för sökordet, att annonstexterna är relevant för erbjudandet och att landningssidan är relevant för besökaren oavsett om denne söker via mobil eller dator. Då får ni rätt besökare och ni ger besökaren en bra användarupplevelse. För att dessutom få relevanta klick till lägsta möjliga kostnad krävs kontinuerligt arbete genom hela processen; att analysera sökord, skriva attraktiva annonstexter, att hantera budgivning på sökord och styrning av annonser, samt att löpande optimera och utveckla annonseringen.

 

För oss är PPC-arbetet en vetenskap. Genom att kombinera erfarenhet med avancerade matematiska modeller och analysverktyg minimerar vi risken för irrelevant trafik och dyra klick. Det är så vi lyckas skapa annonseringskampanjer som resulterar i ökade kundflöden och högre avkastning för er som kund.

 

Hos oss har ni en personlig kampanjansvarig som hanterar hela PPC-arbetet och som ser till att er investering går till relevanta klick till lägsta möjliga kostnad. Utifrån er målsättning med annonseringen sätter vi tillsammans upp nyckeltal och målspårning som gör att vi hela tiden mäter och kan följa resultatet av annonseringen. Genom dialog med er kampanjansvarige, och genom regelbunden och utförlig resultatrapportering, ges ni möjlighet till precis så mycket insyn i PPC-arbetet som ni vill ha.

 

I vår PPC-tjänst ingår:

  • Framtagning av sökordsportfölj och annonstexter
  • Publicering av kampanjer på utvalda sökmotorer
  • Uppsättning av spårningssystem och mätning
  • Löpande positionsbevakning och budgivning
  • Kampanjanalys och rapportering

 

Hur fungerar Google AdWords?

Googles annonsverktyg Google AdWords gör det möjligt att annonsera i Googles nätverk. Med sökordsannonsering syns er annons ovan eller bredvid sökresultatet på Google när användare söker på era ord eller fraser. Som annonsör betalar ni bara när någon klickar på din annonslänk (PPC). Kostnaden per klick avgörs genom auktion och det som bestämmer auktionens utfall och därmed också om och hur högt upp er annons visas, är en kombination av budet, vad ni är villiga att betala per klick, och kvalitetsresultatet. Kvalitetsresultatet ser i sin tur till klickfrekvensen, hur stor sannolikheten är för att någon klickar på er annons, annonsens relevans och landningssidan som den länkar till. För att lyckas med sin PPC-annonsering är det därför viktigt att arbeta med kvalitet och relevans genom hela processen. Det är detta vi triggas av.

 

Kontakta oss om ni vill veta mer om hur ni kan utveckla er PPC-marknadsföring!