Viva gör schysst remarketing.

Kan du också känna dig trött på remarketing? Vi förstår det. Annonserna som poppar upp i tid och otid kan vara frustrerande. Men det råder inga tvivel om att remarketing (även kallat retargeting) är ett effektivt sätt att marknadsföra sig på. Och det behöver inte utgöra irritation för användaren, snarare tvärtom – om det görs på ett smakfullt sätt.

Vi gör schysst retargeting

Att bli påtvingad någonting är det ingen som vill, men att bli erbjuden något som passar dig perfekt är mer intressant. Det är precis vad smart remarketing gör.

Allt fler företag upptäcker kraften i remarketing, en marknadsföringsteknik där du kan visa annonser för människor som varit inne på din hemsida eller använt din mobilapp.

Remarketing ökar varumärkeskännedomen, genererar konverteringar och är en kostnadseffektiv marknadsföring mot de som redan vet att ni finns och har visat ett intresse. Inte helt dumt va?

Vi hjälper dig att skapa schyssta remarketingkampanjer som varken är tjatiga eller påträngande och är relevanta för målgruppen.

Vad är retargeting?

Det är grundläggande rätt enkelt. När en användare besöker din hemsida får personen en cookie kopplad till sin webbläsare. Din annons dyker sedan upp på andra webbplatser som personen surfar på. Retargeting kan skapas i Googles produkt Adwords samt på Facebook, Instagram och i displaynätverk som t.ex. Aftonbladet och andra sajter.

Varför är remarketing så effektivt?

Remarketing är varumärkesbyggande och ökar era konverteringar. Vi ser det som ett väldigt bra komplement till övriga kampanjer och satsningar inom er marknadsföring. Remarketing gör det enkelt att plocka upp kunden där de senast avslutade i köpfasen.

Förändring efter köp

För att remarketing inte ska bli tjatigt för kunden behövs ett frekvenstak som begränsar antalet gånger en annons visas per person. En annan viktig funktion används efter att kunden konverterat, då vi enkelt avbryter all remarketing mot den personen. Dels för att minska irritation men också för att vi inte vill slösa pengar på att visa annonser för någon som redan genomfört det vi vill att den ska göra.

Vill du ha hjälp med remarketing? Kontakta oss!