Blogginlägg av Alette Sörensen

Så använder du Stories i sociala medier

Två år efter att Instagram Stories lanserades (i 2016) hade formatet 400 miljoner dagliga användare. Därmed blev stories det snabbast växande formatet som Facebook (som äger Instagram) någonsin släppt. Visst,…

Läs mer

Använd hjärtat och vinn din målgrupp

Pris, kvalitet, tillgång, design och service. En eller flera av dessa är ofta avgörande när kunder jämför och väljer produkt eller tjänst. Därför är det ofta på någon av dessa…

Läs mer

Två tips för storytelling i sociala medier

Genom storytelling har ni en egen röst och identitet – något som engagerar och som målgruppen kan koppla med. Inte sällan är det känslor, hur vi uppfattar ett varumärke, som…

Läs mer

Varför strategisk kommunikation?

Strategisk kommunikation har blivit något av ett ”mode-uttryck” och det med rätta skulle man faktiskt kunna säga. Men vad är egentligen strategisk kommunikation? Det är inte helt lätt att ringa…

Läs mer

Hur gör man bättre banners?

I vårt tidigare inlägg 5 steg till en lyckad displaykampanj berörde vi i en av punkterna kampanjens faktiska innehåll. Vi nämnde vikten av ett tydligt budskap, en tydlig call to action…

Läs mer

Trendspaning: Sociala medier 2017

Vad kan vi förvänta oss inom sociala medier under 2017 och vilka trender bör man ta till sig i marknadsföringen? I det här inlägget presenterar vi tre trender som vi…

Läs mer

3 exempel på bra Instagram Stories

En av nyheterna för år 2016 på sociala medie-fronten har varit ”Instagram Stories”. Tjänsten byggdes in i Instagram i augusti och har sedan dess börjat etablera sig i det vardagliga…

Läs mer

3 tips för hur ni kan använda Instagram bättre

Instagram är populärt och fortsätter att växa. Enligt undersökningen Svenskarna och sociala medier 2016 är Instagram vårt näst största sociala nätverk, bara Facebook används av fler. Undersökningen visar att appen…

Läs mer