
TikTok avancerar 2021
TikTok är en starkt lysande plattform på den digitala stjärnhimlen. Framförallt hittas personer som är 25 år eller yngre (SoI.se 2020). Alltså den så eftertraktade generation Z som också är…
Läs mer
iOS 14 uppdatering – problem och lösningar
Apple har lanserat sin nya uppdatering iOS 14 som går ut på att skydda Apples användare i termer av hur deras data får behandlas på webbplatser och i appar. Det…
Läs mer
Så mycket ökar annonspriserna under Black week
Varje år står “mega sales” och knackar på dörren. I år är det kanske viktigare än någonsin att lyckas. Men hur mycket större budget ska man egentligen ha för att…
Läs mer
Viva är Facebook Marketing Partner
Viva är sedan en tid tillbaka stolt Facebook Marketing Partner. Det betyder att Facebook rekommenderar Viva Media som byrå för att hjälpa till vid annonsering på deras plattformar. Ungefär som…
Läs mer
Webinar on Demand – Två strategier för succé på sociala medier
Många faktorer som budgivningsstrategi, målgrupp och innehållet i själva annonsen behöver stämma för att få en framgångsrik annonsering på sociala medier. Det finns då två större strategier att följa för…
Läs mer
3 insikter att ta med sig
Virusutbrottet har påverkat allas dagliga liv och för varje dag med sig nya förändringar kring läget. Det är en oförutsägbar framtid vi går till mötes och marknadsundersökningsföretag globalwebindex, YouGov och…
Läs mer
Håll koll på konkurrenternas Facebook-annonsering
Som marknadsförare kan man lära sig många saker genom att omvärldsbevaka vilken reklam och kommunikation man själv exponeras för. Allra helst finns dem möjligheterna i digital annonsering. På Facebook arbetar…
Läs mer