Blogginlägg av Alexander Vucic

Share of Search – Mät resultatet av varumärkesaktiviteterna

Många är företagen som har det lite knepigt med att veta hur stor man är på sin marknad – ja helt enkelt vilken marknadsandel man har. Det är givetvis skillnad…

Läs mer

Kickstarta varumärkesarbetet

Är inte ditt varumärke vad det borde vara så finns det en del saker att ta tag i för att förflytta det dit du önskar. Tid och tålamod kommer vara…

Läs mer

Designa företagets värdeerbjudande

Har du också funderat på hur vissa företag kan ha så bra value proposition eller värdeerbjudande på svenska? Som liksom helt verkar passa deras kundsegment som handen i handsken. I…

Läs mer

Share of Search – korrelationen mellan synlighet på Google och marknadsandel

Vivas Alexander Vucic har flertalet år av att strategiskt bygga varumärken genom långsiktig marknadsföring. Här ger han dig kunskap om det alla pratar om; sökets allt viktigare roll för att…

Läs mer

Skapa struktur i affärsstrategin

Självklart har du koll på de ekonomiska konsekvenserna som dina kostnadsstrukturer och intäktsflöden genererar. Men har du någonsin stoppat in allt i en canvas för att få en helhetsbild rent…

Läs mer

MÖTA kunden i köpresan

Har du någonsin hört talas om att “möta kunden i sin köpresa”? En svensk version av den klassiska modellen 4 A´s of marketing är MÖTA. – Medvetenhet, Överkomlighet, Tillgänglighet och…

Läs mer

Kundens fyra faser

Vi alla finner oss själva ofta i olika steg mot ett köp som konsumenter. Säkert har du som marknadsförare funderat kring vilka dessa stadier mot köp är och hur du…

Läs mer

WOW-upplevelser med CXM

I dagarna höll Adobe ett event på Munchenbryggeriet i Stockholm om hur deras produkter kan lösa företagens Customer Experience på ett nytt ännu mer personifierat och automatiserat sätt. I dagsläget…

Läs mer